גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: יח"צ

צריך לעשות הבחנה בין רווחה כלכלית לאוכלוסייה הערבית ביהודה ושומרון, ובין ריבונות פלשתינית, חלילה, ביהודה ושומרון. ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו תשמור על ארץ ישראל.

מדינה פלשתינית בין הירדן לים לא תקום תחת ממשלת הליכוד. נשיא ארצות הברית טראמפ מבין זאת, והראיה היא שבאופן עקבי הוא לא מדבר על שתי מדינות לשני עמים. טראמפ מבין זאת, הסעודים מבינים זאת ואבו-מאזן מבין זאת, הבנה שלא מנעה מכל הצדדים להצהיר על נכונותם לקדם תהליך שלום. אין להמעיט ערך בהישג זה, שכן זכורה לכולנו העיקשות רבת השנים של הפלשתינים ושל מדינות ערב להצבת תנאים מוקדמים לקיומן של שיחות שלום.

המזרח התיכון השתנה. האויבת המשותפת לערב הסעודית ולישראל היא איראן. האויבים של מרבית מדינות ערב הם דאע"ש והשיעים הקיצונים. מדינת ישראל צריכה למנף את האינטרסים המשותפים שלה ושל מרבית מדינות ערב, באופן שהמוטיבציה להקמת מדינה פלשתינית תידחק הצִדה.

הידברות לטובת כינון יחסים תקינים בין ישראל לערביי יהודה ושומרון היא דבר נכון. מדובר על הקלות כלכליות לאוכלוסייה ביהודה ושומרון. מדובר על התנהלות מדינית-דיפלומטית נבונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל הקבינט. התנהלות שמאפשרת לממשלת ישראל לתמרן נכונה ולשמור על האינטרסים הלאומיים-ביטחוניים, תוך עמידה איתנה על זכותנו המלאה ביהודה ושומרון כחלק בלתי נפרד מארץ ישראל.

גילה גמליאל

השרה לשוויון חברתי