לחוות את ישראל כמו ישראלים

ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל, הזמינו לרגל חגיגות 50 שנה לאיחודה של ירושלים צעירים מכל רחבי העולם לשבוע מרתק, בו הם זכו לחוות את הארץ כישראלים ולא כתיירים.

מטרת הפרויקט "לחיים ירושלים", היא לאפשר לצעירים ברחבי העולם הזדמנות לקבל הצצה לחיים בישראל, לא דרך העיניים של תיירים, אלא כישראלים.

התיירים לנו והתארחו אצל משפחות מארחות של ישראלים ברחבי הארץ, אשר ליוו אותם במהלך השבוע וזכו גם הם לחוות את ירושלים וישראל יחד עם המבקרים הצעירים.

הפרויקט שהחל ביום ראשון, נפתח בביקור בבית יד לבנים בירושלים, אשר משמש להנצחת חללי מערכות ישראל ולהנחלת מורשתם, לאחר מכן סיירו בגן הפעמון בירושלים ובמשכנות שאננים.

משם הגיעו הגיעו הצעירים למרכז מורשת בגין בו ערכו טקס קבלת פנים מרגשת בהשתתפותם של כ- 300 משתתפים . בסיומו של הטקס צפו המשתתפים במיצג מרהיב על חומות העיר העתיקה והופעה של מיטב אמני ישראל.

יעקב חגואל, סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית הסביר, "יום השנה ה- 50 לאיחודה של ירושלים, מצליח להביא לידי ביטוי את יופייה האמתי של העיר, אשר מסמלת גאווה, חופש ואחדות. בתקופה זו ולנוכח האנטישמיות הגוברת בעולם , עלינו להישאר תמיד מאוחדים ולחגוג ביחד את המורשת היהודית. כולי תקווה כי היוזמה החדשה הנקראת 'לחיים ירושלים' תספק למנהיגי דור העתיד כלים להמשך עשייה בירושלים, וליצירת קשר עם צעירים יהודים מישראל ומרחבי העולם, לשמוח ולחזק את האיחוד ההיסטורי של הבירה של העם היהודי".

ריצ'ארד ד. היידמן, נשיא התנועה הציונית האמריקאית (AZM), הוסיף "אנו מתכנסים יחדיו בירושלים בכדי לחגוג במולדתו העתיקה של העם היהודי. אנו מתאספים לכבוד מדינת ישראל לרגל 50 שנה לאיחוד ירושלים. אנו מכבדים את תרומתה העשירה של מדינת ישראל לתרבות , ערכים, מדע , כבוד ולרב תרבותיות הדתית של המקומות הקדושים, היקרים לכל הדתות. אנו מתכנסים לחגוג את מורשתו של העם היהודי, את העבר העשיר, הווה וכמובן העתיד".