הרוש מול שחקני חיפה. ניסה בכל כוחו אך ללא הצלחה
הרוש מול שחקני חיפה. ניסה בכל כוחו אך ללא הצלחהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

בכל 80 סדרות הפלייאוף בליגת העל הישראלית, מעולם לא הדיחה הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השמיני בטבלה, את זו שסיימה במקום הראשון.

אחרי המשחק הערב (מוצאי שבת), השני בסדרה בין מכבי חיפה להפועל חולון, נראה שההיסטוריה קרובה להיכתב מחדש, כשהירוקים מחיפה שוב היו עדיפים על פני החולונים, ובניגוד למשחק הראשון ביניהן בסדרה הצליחו גם לנצל את זה כשהביסו בתוצאה 70:101 והשוו את התוצאה בסדרה ל-1:1.

אחרי המשחק הראשון, אותו הפסידו בתום שתי הארכות, על אף שהיו עדיפים ברובו על פני המארחים מחולון, הפעם הירוקים לא הורידו את הרגל מהגז לכל אורך המשחק, כשמעל כולם היה זה ג'ון דיברתולומיאו שקלע שיא קריירה בפלייאוף של 28 נקודות, והוביל את הירוקים לתבוסה.

הירוקים לא פיגרו לשנייה, הציגו הגנת ברזל ומטווח שלשות אדיר וגברו על אלופת העונה הרגילה באולמם הביתי שבשכונת רוממה בחיפה.

הסגולים מחולון ויתרו על המשחק החל מהרבע השלישי, וינסו לנצל את יתרון הבייתיות בו הם מחזיקים, כשהמשחק הבא בסדרה והשלישי יתקיים באולמם הביתי, היכל הטוטו שבחולון.

כאמור, הירוקים שלטו במשחק מתחילתו ועד סופו, כשבמשך 3 הדקות הראשונות במשחק הצליחו למנוע נקודות מהאורחים מחולון. 5 נקודות של ורגאס ומסירה שלו לשלשה הכניסו את האורחים לסחרור, ולאחר 10 דקות של משחק הראה לוח התוצאות יתרון 13:19 לזכות המקומיים הירוקים.

בניגוד למשחק הראשון בסדרה, הפעם החיפאים לא הורידו את הרגל מהגז כששתי שלשות של דיברתולומיאו ופאול וסל של ורגאס הגדילו את הפער לדו-ספרתי, 20:32. טו הולוואי שסידר לחולון את הניצחון במשחק הראשון שוב בא לעבודה והיה גדול, אך לבדו לא הצליח וחיפה ירדה להפסקת המחצית כשהיא מובילה עם 33:46.

הירוקים חזרו מההפסקה כאילו המשחק רק התחיל כששוב לא איפשרו לאורחים לקלוע במשך זמן רב, וההפרש הלך ותפח בדרך ל-35:52.

הולוואי וטיילור פתחו בריצת 0:11, אבל דיברתולומיאו דאג להחזיר את היתרון הדו ספרתי לזכות המארחת מחיפה עם 46:58. מכאן החולונים כבר לא חזרו כשהבינו כי המשחק בורח להם, ולקראת הרבע האחרון והמכריע עמדה התוצאה על 50:68.

הרבע האחרון כבר היה גארבג'-טיים ארוך ובסיום, הירוקים הביסו עם 70:101 ונקמו בחולונים על הניצחון במשחק הראשון בסדרה. האם הסגולים יאבדו את יתרון הבייתיות ויהיו לראשונים שמודחים אי פעם על ידי הקבוצה שסיימה את העונה שמינית? ביום רביעי התשובות.