דיון אחרון בערעור. אזריה
דיון אחרון בערעור. אזריהצילום: פלאש 90

בית הדין הצבאי לערעורים התכנס הבוקר (ראשון) לדיון אחרון בעניינו של סמל אלאור אזריה, לפני הישיבה שבה תימסר הכרעת השופטים בערעור.

נזכיר כי אזריה הורשע על ידי שופטי בית הדין הצבאי ביפו בעבירה של הריגה, ונגזרה עליו שנת מאסר וחצי. בעקבות ההכרעה הגיש אזריה ערעור על הרשעתו ואילו התביעה הצבאית ערערה על קולת העונש.

בדיון הבוקר מתמקד סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, בטענה כי אמינות עדותו של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי איננה נמוכה מאמינותם של העדים שהעידו נגדו.

"בנסיבות הספציפיות של התיק הזה, האפשרות היחידה לנטרל את המחבל הייתה באמצעות ירי לראש", טען שפטל בפני שופטי הערעור.

עו"ד שפטל הוסיף וטען כי מול טענת התובע לפיה לאזריה יש חמש גרסאות ולכן לא ניתן האמין לו, למ"פ יש תשע גרסאות, ולעד תביעה נוסף, רב"ט מ' - 14 גרסאות.

בהמשך דבריו טען שפטל כי במקום האירוע הייתה גם תחושת סכנה. אולם השופט סגל הקשה עליו ושאל כיצד כל אחד מהאזרחים שם, נושאי הנשק, והחיילים נושאי הנשק - אף אחד מהם לא דרך את הנשק שלו וירה במחבל.

השופט פלד שאל אף הוא למה אזריה פעל בניגוד לכל שאר הנוכחים בזירה? כולם עומדים עם הגב למחבל, איך הם לא מרגישים סכנה, והמערער כן? שפטל השיב לשופטים וטען כי אזריה הוא שראה את היד של המחבל זזה.

עו"ד שפטל הוסיף והזכיר את החלטתו של השופט פיילס לשחרר את אזריה למעצר פתוח: "אם אין ראיות שמצדיקות מעצר, אז וודאי שלא ייתכן שיש די ראיות שמצדיקות הרשעה".

השופט סגל לא אהב את האזכור הנוסף של ההחלטות בשלב המעצר ואמר לשפטל, "לא ניתן להסתמך על שום קביעה בהליך של מעצר בתיק. נקודה. אין לזה מקום בדיון בראיות לגופן".

נציין כי סגן א', שהיה סגן מפקד הפלוגה של אזריה, הגיע לדיון הבוקר במטרה כדי לתמוך בו.