ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), נחקר הבוקר (ראשון) באזהרה במשטרה, בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים.

סלומינסקי השעה את עצמו לפני מספר חודשים מניהול ישיבות ועדת חוקה של הכנסת, לאחר פרסומים שהיו בעניינו בכלי התקשורת, לפיהם פגע מינית בנשים.

אולם, לאורך כל החודשים הללו, ולמרות שהמשטרה פתחה בחקירה בעניינו של סלומינסקי, הוא לא זומן עד כה לחקירה במשטרה.

הבוקר כאמור זומן סלומינסקי לחקירה, זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר את חקירתו באזהרה.

נציין כי בסוף השבוע פנה היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, לחבר הכנסת סלומינסקי, ודרש ממנו לקבל החלטה באשר לעתידו בתפקיד יו"ר ועדת חוקה.

"כידוע לפני כחמישה חודשים הודעת על החלטתך שלא לנהל את ישיבות ועדת החוקה 'בתקופה הקרובה'. זאת, לדבריך, מתוך הערכה וכבוד לתפקיד יו"ר הוועדה, וכדי לאפשר בדיקה הוגנת של רשויות האכיפה בקשר לטענות שהועלו בעניינך", כתב עו"ד ינון.

הוא הוסיף כי "הודעה זו ניתנה בשעתו על דעתי, וזאת מתוך הנחה שהדברים יתבהרו תוך זמן קצר, ומתוך כיבוד החלטתך האישית שהתקבלה בנסיבות מורכבות. היות והבדיקה בעניינך עדיין נמשכת, לא ניתן עוד להמשיך בהסדר זה שיש בו כדי לפגוע בתפקודה הסדיר של הוועדה".

כעת נותרו לסלומינסקי שתי אפשרויות: לפרוש מהוועדה או לשוב לנהל אותה. אם יפרוש ממנה לא בטוח שיוכל לחזור לנהל אותה בעתיד, גם אם שמו ינוקה בסיום חקירת המשטרה.