M-16
M-16צילום: ISTOCK

כ-30 כלי נשק נגנבו מנשקיה במחנה צבאי בדרום הארץ במהלך השבת האחרונה.

כוחות צה"ל ומשטרת ישראל סורקים במרחב במטרה לאתר את הנשקים הגנובים ואת האחראים לגניבתם.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מינה ועדת חקירה בראשות אל"מ איתי ברין, מפקד עוצבת ראם, לחקירת האירוע, ובנוסף המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות הגניבה.

בשבוע שעבר חדרה חוליית גנבים לשטח צבאי בבסיס צאלים, וגנבה מכשיר תרמי לראיית לילה מסוג 'ערמון', פיתוח חדש יחסית של צה"ל שעלותו גבוהה ביותר. הגנבים הצליחו להימלט.

עמיחי יוגב, מנהל מחוז הדרום בתנועת רגבים, המתעדת ופועלת בשנים האחרונות נגד תוקפת הגניבות מצה''ל, אמר כי "הגניבה האחרונה מלמדת שוב על עזות המצח של חוליות השודדים שמטילים את אימתם על חיילי צה"ל המנועים מלפעול כנגדם".

נציין כי ההנחיות שפורסמו בתחילת השבוע שעבר, לפיהן מותר לפתוח באש לעבר שודדים החודרים לשטחי אש, מתייחסים למקום שהוא שטח צבאי המגודר בתוך מתחם מסודר, ומדובר במחנות צה"ל, שטחי אימונים ושטחי כינוס. על פי ההוראות החדשות, במקרה של אדם אשר נחשד בביצוע פשע מסוכן, דהיינו גונב נשק חם, רשאים החיילים להגיע לנוהל מעצר חשוד.

"אף שטח אש של צה"ל איננו עונה לגדרים האלו", הסביר יוגב. "לכן לצערנו נראה שעד שלא יחילו את ההנחיה גם על שטחי אש, בהם מתרחשים רוב אירועי השוד, לא נראה שינוי אמיתי בשטח והתופעה לא תמוגר".