נתניהו
נתניהוצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (ראשון) בכנס לזכרו של העיתונאי ואיש התקשורת אורי אליצור ז"ל שנערך בגבעת שמואל. באירוע השתתף גם שר החינוך נפתלי בנט.

"אני מרגיש שאורי נלקח מאיתנו בשיא יכולתו", אמר ראש הממשלה. ''הוא היה חד, מושחז, הוא היה נפלא. אני מאד אהבתי אותו. היה לו שילוב של אישיות נעימה, חשיבה צלולה וכתיבה רהוטה. אני חושב שיש לציונות הדתית ביטוי מכובד ועוצמתי בתקשורת וזה חשוב מאוד''.

לדברי נתניהו, ריבוי דעות הוא אחד מאבני היסוד של משטר ליברלי. ''אני מבקש לפתוח את שוק התקשורת הישראלי לתחרות. זו הדרך היחידה לייצר גיוון וחופש בחירה שתשרת את כלל אזרחי ישראל.

''אנחנו זקוקים לתקשורת שיש בה הרבה קולות והרבה גוונים. אני מאמין שביום שתהיה לנו תקשורת איכותית ועשירה שמבליטה גם את החיוב לצד הביקורת נדע שאורי הצליח", אמר ראש הממשלה.

הוא הביע תקווה שיצליח להוביל רפורמת 'שמים פתוחים' גם בתחום התקשורת, כפי שהצליח בתחום התעופה, "אני חדור בלהט לייצר פה כלכלה חופשית ולשבור מונופלים, גם כאלה תקשורתיים. אני אשמח ליצור מהפכת שמיים פתוחים- גם בתקשורת".

לדברי נתניהו, "ישנם גורמים בציבור ובתקשורת שמנסים לומר לנו שכל מה שקורה במדינה הוא שלילי ושחור. כאילו הכל עומד לקרוס בכל רגע והאמת היא הפוכה".

''אין מספיק חופש, אין מספיק תחרות ואם תהיה תחרות, כוחות השוק יעשו את שלהם. החסמים בישראל עדיין גבוהים מדי. הפיתרון לגיוון דעות זה על ידי הגברת התחרות. זו המדיניות הנכונה. הייתי שמח לראות נציגים נוספים בתקשורת- אתיופים, חרדים, עולים חדשים, נציגות מהפריפריה, אזרחים לא יהודים", הוסיף ראש הממשלה.

העיתונאי אורי אליצור ז''ל היה מחשובי מעצבי דעת הקהל בחברה הישראלית בכלל ובציבור הדתי לאומי בפרט ומפורצי הדרך של השתלבות בני הציונות הדתית בעולם העיתונות והתקשורת.