חברי הוועד עם ח"כ אמסלם
חברי הוועד עם ח"כ אמסלםצילום: יח''צ

משלחת של אישי ציבור מטעם הוועד להגנת הר הזיתים ביקרה בישראל ונפגשה עם שרי ממשלה וחברי כנסת בעלי זיקה מיניסטריאלית להר הזיתים.

משלחת נציגי הוועד להגנת הר הזיתים הוזמנה כאורחי הכבוד של הממשלה, הכנסת והעירייה לרגל ציון יום ירושלים בשבוע האחרון.

בראש המשלחת עמד יו"ר ועידת הנשיאים של ארה"ב מלקולם הונליין המשמש גם כחבר הוועד להגנת הר הזיתים.

על חברי המשלחת נמנו עוד יו"ר הוועד אברהם לובינסקי, חברי הוועד בארץ וחברי הוועד שהגיעו מכל רחבי העולם ובהם לוס אנג'לס, וושינגטון, ניו יורק, אירלנד ,שיקגו, טורונטו, לונדון ועוד.

חברי המשלחת נפגשו בין היתר עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שרת התרבות מירי רגב, השר לשירותי דת דוד אזולאי, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, ח"כ יואב בן צור ובכירים נוספים.

חברי המשלחת דנו עם בכירי הממשל על הבעיות הקשות בציר א-טור וכן בנושא גדר ההפרדה שמצויה בימים אלו בשלבי בניה. בנוסף קיימו המשלחת פגישות בנוגע להתקדמות הקמת מרכז המבקרים ועל האירועים המרכזיים שמתכננים בוועד לקיים בחודשים הקרובים.

במהלך הפגישות הודו בכירי הממשל לראשי הוועד על פעילותם שנעשית מזה מספר שנים במסירות נפש והדגישו כי בעקבות פעילותם שודרגה ההתייחסות להר הזיתים בצורה משמעותית בנושא האבטחה, הגישה ושאר הנושאים שדרושים תיקון.

עוד הוחלט במהלך הפגישות על הקמת שדולה למען הר הזיתים, כאשר בראש השדולה יעמוד ח"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת.

לדברי בן צור, "אני מברך על שיתוף הפעולה עם הוועד להגנה על הר הזיתים, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ושר השיכון יואב גלנט. על המדינה ועלינו כנבחרי ציבור מוטלת האחריות הבלעדית לתת פתרון מידי לאבטחת המקום, המבקרים בו וכבודן של חלקות הקבר".