אוחנה: להתחיל את המאבק בהסתה מהכנסת

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לדיון מיוחד בסוגיית ההסתה ברשות הפלסטינית.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר בדיון, "ההסתה הקשה מבית מדרשו של אבו מאזן והרשות הפלסטינית, קוראת להשמדת ישראל בכל הכלים הממלכתיים של הרשות, במוסדות החינוך מגיל הגן, בבתי הספר, בתקשורת הממלכתית ובאתרי האינטרנט של הנשיאות".

"היטלר ומסריו, סדאם חוסיין, השאהידים והרוצחים המשוחררים, אלה הדמויות המוצגות להערצה וחיקוי", טען יוגב, "ילדות בגן מדקלמות כי היהודים גרועים מחזירים, שאנסו את אמהותיהם ורצחו בגרזנים את אבותיהם. שלל מסרים קשים ברוח זו, המציפים את כלי התקשורת הפלסטינים הרשמיים, יחד עם האדרת רוצחים וקריאת בתי ספר וכיכרות על שמם. התשלומים אותם משלמת הרשות הפלשתינית למשפחות מחבלים רוצחים, גבוהים בהרבה משכר השוטרים הפלשתינים".

"מה עוד צריך בכדי לחמם ליבם של צעירים פלסטינים לבצע מעשי רצח ביהודים?", תהה יוגב, "אל לנו להתפתות כמו בסיפור כיפה אדומה ולשאול: 'סבתא, למה השיניים שלך גדולות כל כך?'. יש לפעול לשינוי מערכת החינוך הפלשתינית וצמצום ההסתה ככל שניתן. זו הסתה חמורה ביותר המצדיקה ומעודדת רצח וטרור בתחפושת של חליפה ועניבה ודיבורים שקריים על שלום. לא יתכן לנהל 'שיחות שלום' עם גורם הקורא להשמדתנו".

"הגיע הזמן להטיל סנקציות כלכליות וביטחוניות על הרשות הפלסטינית, לבצע 'חומת מגן' חינוכית ותקשורתית, לגדיעת הנגע הרע הזה. בעיקר לדעת שאין עם מי לדבר ואין על מה לדבר. רק בשליטתנו ביהודה ושומרון, נציל חיים, יתחזק ביטחוננו ויציבות האזור כולו", הוסיף יוגב.

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר בדיון, "בדרך כלל אנחנו עוסקים בענפיו השונים של עץ הטרור המורעל במטרה לכרות אותם - אך במקומם צומחים ענפים חדשים. היום אנחנו עוסקים סופסוף בשורשים - הדרך היחידה לעקור את העץ המורעל הזה".

אוחנה תקף את הח"כים הערבים, "כשמדברים על הסתה - צריך להתחיל מהבית הזה: כשחברי כנסת עומדים דום לזכר מחבלים, מצטרפים למשטי טרור, מסרבים לכנות את הטרור בשמו, עושים גלוריפיקציה למחבלים ומסיתים נגד מתנחלים ושוטרים - וממשיכים לכהן בכנסת ישראל - זהו מחדל של המערכת והאשמה כולה על בית המשפט העליון שממאן לפסול את הללו מלכהן בכנסת למרות שדבריהם ומעשיהם עומדים בניגוד לסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת".

"במקביל עלינו לתבוע מהעולם לדרוש כתנאי להעברת כספי סיוע לרש"פ את הפסקת ההסתה שבאה לידי ביטוי בין השאר בתשלום משכורות למחבלים, ספרי הלימוד והתכניות החינוכיות. טוב לראות שסופסוף הרמיה והולכת השולל של המחבל בחליפה (המכונה לעיתים 'הפרטנר'), כבר לא עובדת על כולם, כפי שלמדנו מהחשיפה על הצעקות והשיחה הקשה שהיתה בין הנשיא טראמפ לבין אבו מאזן.
נדרוש לראות צעדים אופרטיביים מהממשלה", חתם אוחנה.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הטיחה ביקורת בגורמים מטעם הממשלה שנכחו בה על היעדר תכנית עבודה נגד ההסתה.

לדבריה, "מכל הסקירה שקיבלנו כאן ציפיתי שיהיה גם המשך. איזו תכנית פעולה מסודרת נגד ההסתה שמחוללת הרשות הפלסטינית. הצגתם פה נתונים ועדויות שלא מחדשים לנו כלום. לא צריך את הועדה כאן כדי לומר שיש כאן הסתה אנטישמית מתמשכת. איפה הפרקטיקה? איפה תכניות הביצוע? מהי האסטרטגיה של המשרד לעניינים אסטרטגיים ומהי תכנית הפעולה של המתפ"ש? לא צריך לקרוא פה לממשלה לפעול כי כל הנציגים המקצועיים כאן הם ממשרדי הממשלה. יכול להיות שהסיפור פה הוא שישראל עדיין מחפשת דרכים לשיתוף פעולה עם הרשות".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה בדיון, "ממשלת נתניהו זועקת על הסתה והעברת כספים למחבלים, אך לא עושה דבר כדי למנוע זאת, כמו קיזוז מתשלומי ההעברה לרשות. קל להאשים את הרשות בהסתה בשטחה, אך בשכונות מזרח ירושלים, המסופחות לישראל, מתנופפות כרזות של שהידים ודגלי חמאס וישראל אינה עושה דבר. ההסתה בגדה המערבית מטרידה, אך אין היא צומחת מעצמה: האקלים באזור כולו מוביל את המגמה הזאת, כולל במדינות להן יחסים דיפלומטים עם ישראל. נתחיל במה שקרוב אלינו. הפתרון במזרח ירושלים הוא בר ביצוע: הגשתי הצעת חוק שתאסור פרסום תמונות מחבלים".

יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ח''כ אבי דיכטר, אמר בתום הדיון, ''אנחנו נכנס דיון סגור במליאת הועדה עם הצמרת המדינית הבכירה, כבר במושב הנוכחי, כדי לשמוע מה הולכים לעשות מול ההסתה הפלסטינית. לא ייתכן שמדינת ישראל תנהל מערכה מדינית במטרה להגיע לשלום, כשמולנו מתנהלת הסתה על ידי מי שאמור להיות הפרטנר, ובמשך שנים לא רק שזה לא דועך אלא אף גואה. אם יהיה צורך בחקיקה הועדת יודעת לחוקק. הועדה מתכוונת להיכנס לנושא ההסתה הפלסטינית עם כל ידיה ורגליה ורמ''ח אבריה''.

בדיון חשף תא''ל יוסי קופרווסר כי בשנה האחרונה (2016) העבירה הרשות הפלסטינית 1.15 מיליארד ש''ח לתשלומי משכורות למחבלים ומשפחותיהם. מדובר ב 7 אחוזים מסך התקציב של הרשפ למשכורות. וכ20 אחוזים מכלל הסיוע הבינלאומי שהיא מקבלת. התשלום ניתן גם למשפחות שקרוביהם (המחבלים) מתו במסגרת 'המאבק בציונות' (כפי שמכונה ע''י הרש''פ), וגם למחבלים הכלואים בישראל ולמשפחותיהם.

לדבריו, ''ב2014-2015 על רקע לחץ בינ''ל, הרש''פ עשתה טריק והם העבירו את הכסף לא ישירות למשרד אלא לארגון לשחרור פלסטין, ומשם התקציב הועבר בבנק שלם לצורך תשלום המשכורות דרך הקרן הלאומית הפלסטינית. כל זה מתבצע על סמך שלל חוקים מפורשים. החוק הראשון הוא מ2004. סעיף 2 בחוק קובע ששבויי המלחמה הם חלק בלתי נפרד מהחברה הפלסטינית. חשוב לציין כי בערבית הם מוגדרים 'אל אסרא' – שבויי מלחמה – לא אסירים !. מחבל שנקבע עונשו ל30 שנות מאסר, מקבל 12 אלף לחודש. הם גם מקבלים בנוסף הבטחה למשרה ברשות הפלסטינית לאחר השחרור''.

ד''ר דורי גולד, לשעבר מנכ''ל משרד החוץ, סיפר: ''כשעסקתי בנושא סעודיה, ועלינו על התשלומים שסעודיה שילמה גם לשאהידים למשפחותיה, מזכיר המדינה האמריקני דאז קולין פאוול הגדיר את זה 'תמריץ לטרור'. כרגע יש פעולות בקונגרס האמריקני וחקיקה שקוראים לה 'תיקון טיילור פורס' על שם האמריקני שנרצח על ידי פלסטיני בתל אביב. זה גרם להרבה אנשים בארצות הברית ובמקומות אחרים להגיד 'די, זה לא יכול להמשיך'. הנושא הזה עלה בשיחות בין הנשיא טראמפ למחמוד עבאס, וזאת משום שהאמריקאים לא מוכנים לסלוח על הדבר הזה''

איתמר מרקוס ממבט לתקשורת פלסטינית PMW, הציג סרטונים הלקוחים מתוך הטלוויזיה הפלסטינית. מרקוס הראה סרטון של יועצו האישי של אבו מאזן לענייני דת, מחמוד אל הבאש, כשהוא אומר בטלוויזיה הפלסטינית, ''הסכסוך שמתנהל כאן הוא בין אמת לשקר בין הטוב לרע, ישראל היא פרויקט של השטן''. בתקופה שבין 14.4.17 ל15.5.17, האדירה הרש''פ 44 מחבלים שרצחו 440 אנשים. כמו כן הציג מרקוס סרטון מתוכנית ילדים בטלוויזיה הפלסטינית, ובו מדקלם ילד שיר שמעודד שחיטה של ישראלים ואומר 'למענך, יאסר ערפאת, למענך נמות. מחר ננקום את נקמתנו'.

לפני תחילת גל הטרור ב2015, יצאו מהרש''פ 50 אמירות על כך שישראל מטמאת את הר הבית ושישראל שוחטת את מסגד אל אקצא. כמו כן נמצא בסקר מספטמבר 2015, כי 50 אחוז מהפלסטינים האמינו שישראל רוצה להרוס את מסגד אל אקצא. מרקוס הציג סרטון מה2.1.2016 ובו ג'יבריל רג'וב מברך שאהידים: ''אנחנו מברכים מעודדים אותם ומחשיבים אותם לגיבורים ולכתר על ראשי כל הפלסטינים. אנו בפת''ח דנו בזה והחלטנו שאנחנו בעד'.