ארנסטו ואלוורדה. חוזר לבארסה
ארנסטו ואלוורדה. חוזר לבארסהצילום: רויטרס

מאמן חדש לליאו מסי. אחרי הזכיה בגביע המלך ועם סיום העונה בליגת העל הספרדית, ה'לה-ליגה', נפרד מאמנה של ברצלונה לואיס אנריקה מתפקיד המאמן אותו אייש במשך שלוש עונות.

הפרידה מאנריקה הייתה צפויה וידועה זה זמן רב, ולא מעט שמות נבחנו כמועמדים להחליפו על הקווים של קבוצת הפאר הספרדית.

לאחר שמועות שקשרו את שחקן העבר של המועדון ארנסטו ואלוורדה, היום (שני) הודיעה הקבוצה הקטאלונית באופן רשמי על הגעתו של המאמן הספרדי בן ה-53 מאתטליק בילבאו.

ואלוורדה אימן בארבע העונות האחרונות את בילבאו, וכעת חוזר למועדון בו שיחק במשך שתי עונות.

למאמן הספרדי החדש מחכה עבודה רבה, כשמלבד הזכיה בגביע במוצאי השבת האחרונה, העונה נחלה ברצלונה הגדולה כישלון גדול, הן באיבוד תואר האליפות ליריבתה השנואה ריאל מדריד והן ההדחה על ידי יובנטוס האיטלקית מחצי גמר ליגת האלופות.

הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו אמר בהודעה הרשמי של הקבוצה כי "לוואלורדה יש את היכולת, את שיקול הדעת, את הידע ואת הניסיון. הוא מקדם שחקנים צעירים ויש לנו את 'הדרך של בארסה'". הוא אדם שעובד קשה והוא אוהב מאוד להשתמש בטכנולוגיה באימונים ולהיעזר בה גם בהעברת המשחקים".

מלבד בילבאו, איתה זכה ואלוורדה בסופרקופה ב-2015 והוביל אותה לגמר גביע המלך באותה עונה, אימן הספרדי גם את אספניול, אולימפיאקוס, ויאריאל ו-ולנסיה.

כבר במשחקי הבכורה שלו עם הקבוצה הקטאלונית עשוי להתמודד ואלוורדה מול יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד בטורניר ידידות בארה"ב, לקראת צמד משחקי סופרקופה מול ריאל מדריד בחודש אוגוסט. הרבה עבודה ומעט זמן.