שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. רעידת אדמה בכדורסל
שמעון מזרחי ודייויד פדרמן. רעידת אדמה בכדורסלפלאש 90

שלושה ניצחונות, זה כל מה שמפריד בין מועדון הכדורסל של מכבי ת"א לאליפות ליגת העל הישראלית בכדורסל, ואין זה דבר של מה בכך.

נראה שהעונה הנוכחית שעברה על מועדון הכדורסל של מכבי ת"א ואוהדיה הרבים, זו ללא ספק העונה הרעה ביותר בתולדות המועדון הצהוב המצליח מת"א. חמישה מאמנים, אין ספור שחקני רכש שבאו ובעיקר הלכו ושיאים שליליים שנשברו זה אחר זה הצביעו על תקלה אחת גדולה - השדרה הניהולית.

גם אוהדי הצהובים הבינו את מהות הבעיה ולאחרונה החלו במעין מאבק שכותרתו, "המטה להצלת מכבי מעצמה". פשוטו כמשמעו.

הכישלונות הרבים וההרגשה שהקרקע נשמטת מתחתיהם יחד עם הלחץ ממה שמחכה להם מהאוהדים לקראת תחילת העונה הבאה, הביאה את שני האנשים החזקים ביותר במועדון הצהוב התל אביבי, היו"ר המיתולוגי שמעון מזרחי והבעלים דייויד פדרמן להתראיין לבן מיטלמן מ'חדשות ערוץ 2' ולשטוח בפניו את כל מה שקרה העונה בקבוצה.

כאמור, המכבים שמחזיקים ביתרון 0:2 בסדרת רבע הגמר על הרצליה, רחוקים מרחק 3 ניצחונות מזכיה בצלחת האליפות ודאבל, לאחר שכבר זכו מוקדם יותר העונה בגביע המדינה בכדורסל.

בראיון המלא ששודר הערב (שני) במהדורה המרכזית, "חדשות 2", גילו מזרחי ופדרמן כי מאמנם החמישי העונה שחתם למספר בודד של משחקים, אריק שיבק, אינו מקבל מהם שכר עבור עבודתו כמאמן הקבוצה, דבר שלא קרה מעולם בתולדות הכדורסל המקצועני בארץ ובעולם. "ההסדר שלנו עם אריק היה בג'נטלמניות שלו, שהוא אמר שהוא מוכן לעזור", סיפר פדרמן כשמזרחי הוסיף כשאמר "נדע איך לתגמל אותו".

עוד נשאל מזרחי, היו"ר המיתולוגי שראה ועבר שנים רבות, טובות יותר ופחות עם הצהובים מת"א, האם הוא יכול לדמיין את עצמו לאחר שיסיים את תפקידו כיו"ר מכבי תל אביב יום אחד. "בהחלט כן. אני צריך להתחייב שאני עושה את זה בעוד שנה, או שנתיים, או שלוש, או בסוף העונה הזו? לא. אבל אני יודע שיגיע היום ואגיד 'זה מספיק, זה גדול עליי'".

"אנחנו בתהליך הליכה", גילה פדרמן את מה שהעתיד צופן להם ותכנוניהם לגביו. "אומנם עוד לא יצאנו דרך הדלת, אבל זה לא יעזור. אני יכול להגיד שאני בן 73, שמעון יגיד מה גילו. מה שקרה השנה הזו כמובן שלא עזר לזה, עשה את זה יותר גרוע. האם זה יקרה בעוד חצי שנה או שנה? אנחנו בינינו דיברנו מה התנאים שבהם אנחנו לא נהיה פה. אחד התנאים למשל, שאנחנו בטוחים שמי שבא במקומנו, בא ל-10 או 20 שנה", ירה פדרמן.

שני האנשים החזקים לא ניסו להתנער מהאחריות על הכישלונות האחרונים, כשאמרו "כדי שלא תהיה אי הבנה, האחריות כולה, מראשיתה ועד סופה, לגבי מה שקרה פה בשנה האחרונה, היא של כולנו. של שמעון ושלי ושל כל מי שאיתנו. הכישלון חתום על שמנו. לפי מבחן התוצאה הייתה טעות".

כשנשאלו מה הייתה הטעות הראשונה אמר פדרמן, "טעינו מהרגע הראשון במאמן, נכנסנו לכדור שלג, המשכנו לטעות".

האם לפחות בגזרת המאמן יהיו תיקונים לאחר הטעויות השנה? "יהיה על הקווים מאמן מכובד וידוע, שלא יקבל מאיתנו שום הוראות" הבטיח פדרמן, ומזרחי הוסיף כשאמר "אני לא אתערב אם המאמן יגיד שהוא רוצה את זה ואת זה, גם אחשוב שהוא טועה לא אומר שום דבר".

"עברנו תקופה קשה, שילמנו בשבילה ואחד התשלומים זה הפסקת ההתערבות בנושא המקצועי. נשתדל מאוד שלא תראה את הפרצופים שלנו בטלוויזיה יותר. לא נהיה קרובים לספסל. לא יודעים איפה נעמוד, אבל זו לא הבעיה. זה אחד השינויים, אבל לא הבעיה".

השניים דיברו גם על מחאת האוהדים שנראית כמו מה שמטרידה אותם לא פחות מעוד עונה ללא צלחת האליפות. היו"ר מזרחי זעם כשאמר "שהאוהדים ינהלו את המועדון. יביאו את המשאבים שאנחנו מביאים. בשנים שהבאנו לכאן את גביע אירופה ולא הייתה כיכר שלא הייתה מלאה באלפי אנשים, גם אז אמרו אותו דבר? אם שנתיים במהלך 50 שנה יש נפילה, ולצערנו היא קרתה, זו עדיין לא אמירה יפה".

"אדם שחושב שכל מה שאני רואה בו זה מנוי, אנחנו לא באותו מקום. אני מכבד את הכסף שלו, אבל אם ככה הוא חושב, שלא יקנה מנוי. אנחנו הוצאנו עשרות מיליונים כל אחד, לא בשביל להרוויח, אלא בשביל המותג הזה והמדינה הזו. אנחנו מכים על חטא ואני מתנצל בפני האוהדים שבאו וראו את מה שהם לא היו צריכים לראות, אבל זה לא מצדיק את היחס אלינו", הוסיף פדרמן.

ומה היה לשניים לומר על מושא כעסם של האוהדים, ניקולה וויצ'יץ'? "ניקולה הוא איש כדורסל, ישראלי יותר ממך וממני, הוא ציוני ואוהב את המדינה. 90 אחוז מהטעויות שנעשו, הוא אמר לנו 'אל תעשו את זה'".