טקס הסיום
טקס הסיוםצילום: דוברות מד"א

מגן דוד אדום בשיתוף משטרת ישראל יצאו לאחרונה בפרויקט רחב בו מתנדבים מיחידת הג'יפים של המשטרה יוכשרו להענקת טיפול רפואי ראשוני בזירה, זאת כחלק מהרחבת מערך העזרה הראשונה הארצי.

ההחלטה לקיום הקורס התגבשה במהלך הטיפול של שני הגופים בשריפה בכרמל אשתקד ובקורס הראשון הוכשרו 13 ממתנדבי יחידת הג'יפים על ידי מדריכים מקצועיים ממחלקת ההדרכה של מד"א.

מתנדבי היחידה מגיעים לעשרות מקרים וחילוצים בשטחים אליהם מתקשים להגיע רכבי ההצלה. בזכות ההכשרה שקיבלו על ידי מגן דוד אדום יוכלו מעתה לתת בנוסף גם מענה רפואי עד להגעת צוותים רפואיים מקצועיים לפצועים.

טקס סיום קורס מגישי עזרה ראשונה למתנדבי יחידת הג'יפים של מחוז חוף במשטרת ישראל נערך בתחנת מד"א בחיפה. בטקס השתתפו מנהל מרחב כרמל במד"א שמעון ביטון, ראש זרוע תגובה מידית ארז גלר, נציג מחלקת מתנדבים והדרכה רוסלן זינגרמן, מב"ס משטרת כרמל רס"ר סער זאבי ונציגים נוספים ממשטרת ישראל.

המתנדבים קיבלו ערכות נאמני חיים ובכך הצטרפו למערך התגובה הראשונית של מד"א – "נאמני חיים", הכולל עשרות אלפי אזרחים בעלי הכשרה רפואית בסיסית ומתקדמת.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, בירך "אני מברך את המתנדבים החלוצים שסיימו את מחזור ההכשרה הראשונה. יכולותיו של ארגון מד"א מבוססות לא מעט על כוח האדם המצוין המרכיב אותו ועל עשרות אלפי מתנדבים. שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל גם בתחום הזה מוכיח את חוזקתו וחשיבותו כל פעם מחדש. אני שמח על הפרויקט חסר התקדים הזה ומודה למתנדבי יחידת הג'יפים של מחוז חוף של משטרת ישראל על התגייסותם למען מטרה משותפת – משימת הצלת החיים. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ימשיך וישגשג".