מתיחות בניו יורק
מתיחות בניו יורקפלאש 90

"יום שמעון פרס" יוכרז בפעם הראשונה בניו יורק ביום ראשון הקרוב, במסגרת המצעד המרכזי למען מדינת ישראל בשדרה החמישית במנהטן.

בביקורו האחרון של מושל מדינת ניו יורק בישראל בחודש מרץ האחרון, הודיע אנדרו קואומו כי יום ראשון הראשון של חודש יוני יקרא מעתה "יום שמעון פרס".

המחווה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל תתקיים במסגרת המצעד המסורתי למען ישראל שנערך בשדרה החמישית במנהטן בכל שנה מאז 1964, במסגרתו נצבעת השדרה החמישית של מנהטן בצבעי כחול-לבן.

מדובר ביוזמה משותפת של ארגון JCRC ניו יורק, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) שהיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בניו יורק, והקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק.

עשרות אלפי חוגגים צפויים להגיע בראשון הקרוב למצעד המסורתי, שיתקיים מרחוב 57 עד רחוב 74, בהם נציגים ממאות ארגונים שונים, בהם: חברי הקהילה היהודית בניו יורק, חניכי תנועות נוער, רוכבי אופנוע, רקדנים, ליצנים ולהטוטנים. כל אלו לצד בכירים ישראלים, בהם: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, יו"ר הקואליציה דוד ביטן וחברי הכנסת עופר שלח, אבי דיכטר וסתיו שפיר.

קודם לכן, צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים שהשתתפות חמי פרס ומושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו.

בהכרזה הרשמית נכתב כי "ניו יורק היא ביתם של יותר מ-1.7 יהודים, קהילת היהודים הגדולה ביותר בעולם, חוץ מזו שבישראל. הקשר בין מדינת ניו יורק ועם ישראל תמיד היה חזק, הנשיא פרס היה בן ברית בקידום וחיזוק הקשר הזה".

עוד נכתב בהצהרה: "כל תושבי ניו יורק גאים להצטרף למורשת שמעון פרס, מנהיג יוצא דופן שהיווה השראה לניו יורק ולעולם כולו".