הילארי קלינטון ניסתה לשכנע את הציבור שמישהו שידע בדיוק איך לפגוע במסע הבחירות שלה, תיאם מהלכים עם הרוסים ועם אתר ההדלפות ויקיליקס, בעת שאלה הדליפו את תוכן המיילים הפנימיים של צמרת המפלגה הדמוקרטית.

בכך כיוונה לאנשיו של דונלד טראמפ, וביקשה להסביר מדוע, לדעתה, יש לחקור את הקשרים בין אנשי טראמפ לבין הרוסים בזמן הבחירות.

קלינטון אמרה את הדברים בכנס התוכנה, CodeCon, שנערך בקליפורניה. היא תיארה בפירוט את מהלכיהם של ראש ה-FBI דאז, ג'יימס קומי, ושל יו"ר ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג' – שלדבריה עבד בשירות הרוסים.

"המכתב של קומי – שכעת אנו יודעים שהיה מבוסס בחלקו על תזכיר מזויף מהרוסים – זו היתה פעולה קלאסית של דיסאינפורמציה רוסית (...) – מסיבה כלשהי, ואני עורכת כאן ספקולציה, אבל אני לא יכולה להיכנס למוח של האיש הזה, הוא הפיל את זה עלי ב-28 באוקטובר. ומייד התחלתי ליפול (בסקרים)".

"תקשורת המיינסטרים כיסתה את זה כאילו שזה היה פרל הרבור, עם סיפורי שער ואותיות ענק", הסבירה. "וכל אנשי טראמפ מסתובבים וצורחים, 'לאסור אותה, לאסור אותה'".

קלינטון טענה שתומכי טראמפ בתקשורת בארה"ב לקחו את תוכן המיילים, שהיה בעצם משעמם וחסר משמעות, והפכו אותו לכלי נשק נגדה. לדבריה, לא ייתכן שידעו לעשות זאת בהתראה כה קצרה אם לא קיבלו הכנה מראש, ואם מישהו לא אמר להם שעליהם לבצע זאת בכדי להציל את טראמפ.