נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (חמישי, שעון ישראל) על פרישתה של ארצות הברית מההסכם שנחתם בפריז בשנה שעברה במטרה להביא להאטת ההתחממות הגלובלית.

"במטרה להגן על האמריקנים, ארצות הברית תפרוש מהסכם האקלים", הכריז טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "נתחיל במו''מ להיכנס מחדש להבנות פריז בתנאים הוגנים לאמריקה, לעסקים שלה, לעובדים שלה, לאנשים שלה, למשלמי המסים שלה.

''החל מהיום נפסיק למלא אחר התנאים הלא מחייבים של ההסכם", הכריז הנשיא האמריקני. לדבריו בהסכם פריז יש סעיפים שפוגעים בארה"ב ומביאים לפחות תעסוקה, לסגירת מפעלים ולבירוקרטיה גוברת. ''ההסכם פוגע בארה"ב ועולה לנו הון".

הוא הבהיר כי למרות הפרישה מהסכם האקלים, ימשיך לפעול לטובת איכות הסביבה. "נהיה ידידותיים לסביבה אבל לא נפסיד מקומות עבודה. נהיה הכי נקיים", אמר.

בפתח הודעתו בעניין הסכם האקלים אמר טראמפ כי הממשל האמריקני "עובד חזק כדי להשיג שלום במזרח התיכון בין ישראל לפלסטינים".

נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, הגיב על החלטת טראמפ לצאת מהסכם האקלים ואמר כי "גם בהיעדר המנהיגות האמריקאית וכשהממשל האמריקאי מצטרף למספק קטן של מדינות שדחו את העתיד, אני בטוח כי הקהילה והערים בארה"ב והעסקים ימשיכו לעושת ולהגן על כדור הארץ היחיד שיש לנו", אמר אובמה והוסיף כי "טראמפ דוחה את העתיד".