כסא של אליהו מחוץ לקבר דוד
כסא של אליהו מחוץ לקבר דודצילום: באדיבות אגודת 'ועלו מושיעים בהר ציון'

היום (ראשון) בבוקר הגיעו הורים עם בנם התינוק למתחם קבר דוד בהר ציון שבירושלים העתיקה על מנת לקיים טקס ברית מילה, אולם הם הצטוו לעזוב את המקום וקיום הטקס נמנע מהם.

ההורים הוצאו ממבנה הקבר ואיתם הוצא אל מחוץ למבנה גם הכיסא של אליהו בו אמורה הייתה להתקיים ברית המילה. טקס ברית המילה התקיים מחוץ למבנה.

הרבנית יוכבד גרוסמן, מראשי הפעילים לנוכחות יהודית במתחם קבר דוד מציינת כי לאחר האירוע הועברה שאלה לרב בוהרן, אב בית דין בירושלים, ובה נשאל הרב האם מותר הלכתית למנוע ברית מילה בקבר דוד המשמש גם כבית כנסת פעיל.

לדבריה, תשובתו של הרב הייתה נחרצת. "הוא אמר שוודאי שאסור למנוע בריתות בבית כנסת. ניתן להגיד זאת בשמו: אסור למנוע בריתות בבית הכנסת".

הרבנית גרוסמן מוסיפה ומדווחת עוד כי האירוע מתקיים ביום בו בשעות הצהריים מתחילים גורמים כנסייתיים לקיים במבנה קבר דוד טקסים דתיים סביב חג השבועות הנוצרי. לדבריה כבר היום בשעות הצהריים אמורים להגיע למקום נציגים של הוותיקן בגדי כמורה על מנת לקיים טקס באולם המכונה 'חדר הסעודה האחרונה'. במרוצת שעות הבוקר עודדה הרבנית גרוסמן ציבור יהודי מרחבי הארץ להגיע למקום ולמחות על מה שהגדירה כביזוי קבר דוד.

כמו כן קראה הרבנית ליהודים רבים להגיע למתחם הקבר ולהיכנס אליו במהלך שעות הערב והלילה, שכן הצפי הוא כי המקום ייסגר לכניסת יהודים לקראת שעות הבוקר, שעות בהן יקיים הפטריארך היווני טקס דתי במקום.

במהלך היממה הקרובה צפויים להגיע נציגי הכנסיות היוונית הקתולית והאורתודוקסית לקבר דוד על מנת לקיים בו את חגיגות יום ירידת רוח הקודש על השליחים, אירוע שבדרך כלל מתקיים בתאריכים שונים בהתאם לכל כנסייה וכנסייה, אך השנה חל אצל שלוש הכנסיות באותו יום.

במסגרת אירועי החג יורד הפטריארך היווני מאולם הסעודה האחרונה אל קבר דוד עצמו ומקיים במקום תפילה קצרה כשסביבו עשרות ממאמיניו וכמרים.