הנרי. להט הערב מול האלופה
הנרי. להט הערב מול האלופהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

כמו בשתי הסדרות הקודמות בין מכבי ראשל"צ להפועל אילת, גם סדרת רבע גמר הפלייאוף הנוכחית ביניהן תוכרע רק במשחק חמישי ומכריע שיתקיים באולם בגין שבעיר הדרומית ביותר בארץ.

הכתומים מעיר היין, אלופי העונה שעברה, רצו לרשום היסטוריה ולעבור לראשונה בתולדות המועדון הכתום את הדרומיים בשלב הפלייאוף, אבל דווקא באולמם הביתי כשלו במשימתם, כשהפסידו הערב (ראשון) בתום דרמה גדולה בתוצאה 94:91 ויאלצו לנצח שוב באולם הדרומי.

אילת, שניצחה בארבעה משבעת משחקי החוץ שלה בפלייאוף, המשיכה את המומנטום החיובי כשהפעם האחרונה בה לא ניצחה אף משחק חוץ בסדרה של הטוב מחמישה משחקים הייתה אי שם בעונת 2014/15.

בכלל, אם להסתמך על ההיסטוריה, אזי שראשון האלופה נמצאת במומנטום חיובי לקראת העפלה אל שלב חצי הגמר על אף ההפסד הערב, כשהאלופה האחרונה שנעדרה מחצי הגמר בשנת ההגנה על התואר הייתה הפועל חולון בעונת 2008/09.

כמו במשחק האחרון ביניהן בסדרת רבע גמר הפלייאוף, אז הצליחה האלופה לנצח ולגנוב את יתרון הבייתיות מאילת בזכות ריכוז בדקות ההכרעה, גם הפעם כמעט ועשתה זאת כשקלעה רק ברבע האחרון לא פחות מ-36 נקודות שהספיקו לה להתקרב מרחק שתי נקודות בלבד מהדרומיים שהשוו את הסדרה עם ניצחון דרמטי בתוצאה 94:91.

יתרון הבייתיות חוזר לאילתים שיארחו את המשחק החמישי והמכריע בסדרת רבע הגמר. מי תעפיל אל הפיינל-פור עונה נוספת?