יצא משימוש. מדחן
יצא משימוש. מדחןצילום: Sophie Gordon / Flash 90

עיריית בני ברק הודיעה אתמול (ראשון) כי תסיר מהרחובות את המדחנים המאפשרים תשלום על חניה בקטעי כביש הצבועים ב'כחול לבן', לטובת שימוש באמצעים הטכנולוגיים הקיימים כיום.

בעיריה הסבירו כי הכנסת המדחנים לשימוש בבני ברק, שהחלה לפני כעשרים שנה, כאמצעי תשלום לחניה ב'כחול לבן', הוכיחה את יעילותה המירבית. "בעקבות פעילות הסברתית נרחבת ואכיפה מוגברת, עמד אחוז תושבי העיר שנרשמו להם דו"חות חניה שלא כחוק על 16.4%, לעומת 83.6% שנרשמו לתושבים שמחוץ לעיר, כאשר הממוצע הארצי עמד על 60% תושבי חוץ ו-40% מתושבי אותה עיר".

עם זאת, במהלך השנים האחרונות ,עם כניסתן של שיטות תשלום לחניה חדשניות ומגוונות, נרשמה ירידה דראסטית בשימוש במדחנים ברחבי העיר.

"כ-94% מהחונים משלמים באמצעים טכנולוגיים אחרים כפנגו, סלופארק ובמכשיר 'איזי פארק', כך שהמשך הפעלת המדחנים ,שתחזוקתם יקרה, מביא להוצאה כבדה מכספי הציבור", הסבירו בעירייה. בעקבות זאת, החליטה עיריית בני ברק, כעיריות רבות ברחבי הארץ, להפסיק את השימוש במדחנים.

בהמשך יוסרו המדחנים מהמדרכות, דבר שיאפשר מרחב נוח יותר למעבר הולכי רגל.

בעיריה הבהירו כי גם מחזיקי טלפון כשר יוכלו לעשות שימוש בפונקציות הטכנולוגיות. "תושבים ואורחים שאינם משתמשים בסמאטרפונים, יוכלו לשלם בעבור החניה, באמצעות שיחת טלפון לאחת ממפעילות אפילקציות החניה שנמצאות כיום בשימוש או באמצעות מכשיר 'איזי פארק'''.