סרטון שצילם אזרח בריטי בשם מרק אנטרו מראה לכאורה כיצד רשת CNN ביימה הפגנה מוסלמית נגד הטרור בלונדון.

זאת, לדברי אנטרו, במסגרת ניסיון לעצב את התודעה הציבורית העולמית באופן שימתן את הזעם על המוסלמים לאחר הפיגועים האחרונים.

פחות מיממה לאחר הפיגוע האחרון בגשר לונדון, בו נרצחו שבעה בני אדם ועשרות נפצעו, עברה רשת CNN לכתבת בקי אנדרסון, ששידרה בשידור ישיר מרחובות לונדון. "מה שאני רוצה להראות לכם עכשיו, צופים, הוא מחזה נפלא", אמרה.

אנדרסון הראתה כתריסר בני אדם – גברים, נשים וילדים – שעמדו לידה עם שלטים בנוסח "האהבה תנצח", "דאעש תפסיד", "דאעש היא אויבת האיסלאם", "למען גיבורי לונדון" ועוד. היא אמרה שמדובר במחזה נוגע ללב, שמבהיר "איך אנשים מרגישים כאן, ברחובות לונדון".

ואולם, מהסרטון שהעלה אנטרו לחשבון הטוויטר שלו עולה תמונה שונה. בסרטון נראית השתלשלות העניינים בדקה וחצי שקדמו למה שראו עשרות מיליוני הצופים של CNN. אנדרסון נראית כמי שמביימת את המפגינים, שמגיעים בזה אחר זה ומסתדרים בשורה במהירות.

אחד אחרי השני, מניחים המפגינים פרחים על אי התנועה הקטן ומניפים שלטים שהוכנו מראש. אנדרסון ושתי נשים שעמדו מאחוריה כיוונו את חברי הקבוצה ואמרו להם כיצד לעמוד או לכרוע.

ברגע שהעניינים היו מוכנים, אנדרסון סימנה לצלם שניתן לעבור אליה בשידור ישיר, וכך גם היה. היא תיארה את האירוע בשידור כהפגנה של "אמהות מוסלמיות", למרות שמספר הגברים היה זהה למספר הנשים. בצילום נראה לפחות צלם טלוויזיה אחד אחר, מלבד הצלם של CNN.

אנטרו ציין בטוויטר כי בתחילת הקטע נראים שני שוטרים לבנים מתרחקים מהמקום, בעוד ששוטרים בני מיעוטים נכנסו לתמונה ביחד עם המפגינים.

לדבריו, המהלך מצביע על כך שלמביימי האירוע היה חשוב אפילו להראות שוטרים שאינם לבנים, בכדי לבלבל את הצפוים ולייצר את הנראטיב הרצוי. אותם שוטרים ממוצא אפריקני ואסיאתי הסתלקו מייד לאחר השידור, טען אנטרו.

רשת CNN מסרה בתגובה: "הסיפור הזה מופרך. קבוצת המפגינים שהיו ליד עמדת המשטרה קיבלו אישור מהקצינים במקום לזוז, במטרה להראות את השלטים לאמצעי התקשורת. צוות סי.אן.אן יחד עם כלי תקשורת נוספים צילמו אותם".