קונגרס פיפ"א. קטאר שיחדה?
קונגרס פיפ"א. קטאר שיחדה?צילום: רויטרס

פיפ"א מודאגת. ארגון הכדורגל העולמי עוקב בדאגה רבה אחר המתרחש בעולם הערבי.

החלטתם הבוקר (שני) של מדינות ערב לנתק את את הקשרים הדיפלומטיים שלהם עם נסיכת המפרץ, קטאר, גורמת לפעימות לב מואצות אצל ראשי ארגון הכדורגל העולמי - הסיבה: קטאר אמורה לארח את טורניר הכדורגל העולמי, המונדיאל בעוד כחמש שנים, ב-2022.

מיד עם היוודע דבר החרם הנעשה על נסיכת המפרץ מטעמם של חברותיה מדינות ערב, הוציאו בארגון הכדורגל העולמי הודעה רשמית, דבר שנחשב די נדיר, כשבהודעה כתבו אלה: "שוחחנו עם הוועד המקומי שמארגן את מונדיאל קטאר 2022 ועם הוועדה הראשית בתחום המשפטי המטפלת בכל העניינים הנוגעים למונדיאל 2022. מעבר לזה, אין לנו תגובה נוספת נכון לרגע זה".

על פי הודעתם של המדינות הערביות, הפסקת הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר התרחשה בין היתר בשל מעורבותה, מימונה ותמיכתה בארגוני טרור רבים, על רקע פיגועי הטרור האחרונים שהתקיימו באנגליה.

לא רק קשרים דיפלומטיים מהווים חשש לקיומו של טורניר המונדיאל בעוד חמש שנים, כי אם גם העובדה כי חברות התעופה "אמירויות" ו"איתיחאד" הערביות, הפסיקו את טיסותיהן לקטאר ונראה כי החבל סביב צווארה של המדינה העשירה שידה בכל מתהדק יותר ויותר.

כזכור, גם בזכות לארח את מונדיאל 2022, זכתה קטאר בצורה שנויה במחלוקת כשנטען לא פעם כי זו שיחדה את ראשי ארגון הכדורגל העולמי ומקבלי ההחלטות.

החום הכבד השורר במדינה הביא את ראשי ארגון הכדורגל העולמי להזיז את מועד קיום הטורניר היוקרתי ביותר בכדורגל העולמי, בין ה-21 בנובמבר ל-18 בדצמבר, בכדי שלא לפגוע בריאותית וספורטיבית במשחקים ובשחקנים.