חסידי סאטמר. ארכיון
חסידי סאטמר. ארכיוןצילום: Mendy Hechtman/FLASH90

לקראת עצרת ענק נגד 'גזירת הגיוס' הצפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב בארה"ב על ידי חסידי סאטמר, מנהלים נציגי הרבנים בארץ קרב בלימה נגד השתתפות אדמו"רים ורבנים שאינם נמנים על החוגים הקיצונים.

במסגרת המסרים המועברים לגדולי התורה בארה"ב, החסידים והליטאים, מובהר בצורה ברורה כי אין 'גזירת גיוס' וכי כיום בן ישיבה החפץ ללמוד תורה אינו מגויס לצה"ל.

במאמר שפורסם הבוקר (ג') בעיתון הליטאי 'יתד נאמן' מוצגת 'תמיהה' על מה שהם מכנים "בדותות מגוחכות המתקבלות בארץ בחיוך וגיחוך" הנאמרות ונשמעות בחו"ל "ברצינות תהומית מוזרה", כלשון העיתון.

במאמר כתוב כי לא ברור כיצד המציאות הנוכחית בישראל אינה מקבלת ביטוי ברחוב האמריקאי-חרדי. במאמר הסבירו כי דווקא אנשי הרב אוירבאך שאינם ממושמעים לעמדה החרדית הרווחת לפיה יש להתייצב לצו ראשון בלשכת הגיוס ולהסדיר את מעמד בן הישיבה - הם אלה שנעצרים ומושלכים לכלא בשל עריקותם.

"לאחר שהמציאות הוכיחה שאיש מקרב היהדות החרדית שהלכה לאור גדולי ישראל שליט"א ובהנחייתם, לא נפלה שערה משערות ראשו ארצה, ואילו במחוזות אחרים בהם לא התנהלו כהוראת גדולי ישראל נעצרים בחורים ומסכנים את מעמד בן הישיבה שלהם, עדיין מעבר לים מתקבלים השקרים, באופן מוזר ותמוה, כ"אמיתות'".

עוד נכתב במאמר: ''צער רב על ביזוי כבוד התורה ועל הפגיעה בכבוד הצבור כאשר רבים מבני חוץ לארץ מקבלים את העובדות השקריות בתום לב, מבלי להיות מודעים לאינטרסים הזדוניים ולכוונות הזרות".