הכותל המערבי
הכותל המערביצילום: רויטרס

תת-אלוף במיל' נחמיה דגן, לשעבר קצין חינוך ראשי, הגיב הבוקר (שלישי) לחשיפה בערוץ 7 ולפיה חיל החינוך אוסר על מפקדי צה''ל לומר שירושלים שוחררה במלחמת ששת הימים, ודורש לומר שירושלים רק אוחדה.

בראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' ברדיו 'כאן ב'' אמר דגן כי "לצבא אסור לנסות להשפיע על דעות. מאז שהכנסנו דת ומסורת וכל אלה, זה רק קלקל".

"בהתחלה התברכנו בכמות גדולה יותר של דתיים בצבא. אבל מאז הרבנים התחילו להתערב ולהכניס שם דברים", השתלח דגן. לדבריו "הדתיים דוחפים את הצבא על 'המוקשים' כל הזמן. למה שהצבא יחגוג את יום ירושלים?".

הקצין הבכיר במיל' הגן על החלטת חיל החינוך בנוגע לירושלים והסביר כי "יש כאלה בצבא שחולקים על זכותינו לירושלים וזה שדה מוקשים שלצבא אסור להיכנס".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) הגיבה להחלטת צה''ל לאסור על המפקדים לומר שירושלים שוחררה. בראיון לאראל סג''ל בגלי צה"ל אמרה רגב כי "זו בושה" וסיפרה כי תשלח מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל גדי איזנקוט.

לדברי רגב, הממשלה החליטה לציין חמישים שנה למלחמת ששת הימים בסימן שחרור ואיחוד ירושלים. "ירושלים שוחררה ואוחדה ואני מצפה מהרמטכ"ל שיפעל לפי הנהלים של מדינת ישראל. הצבא הוא חלק מהחלטות הממשלה.

''הוא לא מקבל החלטות בעצמו או בנפרד מהממשלה", הוסיפה רגב. "אני מצפה שגם הרמטכ"ל יהיה חלק מאותו קונספט שנקבע, זו טעות גדולה", הדגישה.