אוחנה. האיש החזק בבית"ר
אוחנה. האיש החזק בבית"רצילום: פלאש 90

חוזר הביתה. אחרי שפורסם רבות בדבר חזרתו של אלי אוחנה למועדון נעוריו בית"ר ירושלים, הערב (שלישי) הציגו במועדון הירושלמי את אוחנה שישמש בתפקיד ניהולי בחמש השנים הקרובות, מתוכן שנתיים כמחזיק זכויות הניהול של המועדון במקומו של אלי טביב הבעלים שנצבר ממנו לעשות זאת בשל פסק בית הדין שקבע כי הוא נאשם בפלילים.

במסיבת עיתונאים חגיגית שקיימו במלון קראון פלאז'ה שבבירה, ניצבו טביב ואוחנה אל מול המצלמות ודיברו על העתיד לקרות, על מה שהיה ואיך הדברים יתנהלו.

טביב פתח את מסיבת העיתונאים בסקירת היסטוריה מהרגע בו הגיע אל המועדון הירושלמי ועד לימים אלו ממש. אנחנו ניצבים בפתח העונה החמישית שלי בבית"ר כבעלים", אמר טביב.

"בשנתי הראשונה קיבלתי קבוצה מפורקת עם קאדר שחקנים שלא מתאימים לליגת העל, שבועיים לפני תחילת העונה. הייתי צריך להתמודד עם הרבה דברים - שחקנים, גרעונות וחובות לשחקנים שלא שילמו להם במשך ארבעה חודשים וגם לכל הצוות העובד, והמטרה שהצבתי הייתה להישאר בליגה ועמדנו ביעד".

"בשנה השניה המטרה הייתה להיות בצמרת טבלת ליגת העל וגם בזה עמדנו כשהגענו למקום הרביעי המוביל לאירופה, לאחר הרבה שנים שבית"ר לא הייתה באירופה. בשנים שלאחר מכן הגענו פעמיים ברציפות למקום השלישי עם שחקנים טובים וכדורגל טוב". עם זאת, התייחס טביב למאבק שהלך וצבר תאוצה לקראת סיום העונה האחרונה באלימות ובגזענות ביציעים.

"בשנה האחרונה הייתי צריך להתמודד עם קומץ מתוך הקהל שהתנהג מתחת לכל ביקורת. הייתי לבד במערכה וללא עזרה של אף אחד, כולל כולם - משטרה, התאחדות, מי שמטפל בכל החינוך והתרבות במדינה שלנו. אם לא הייתי צריך להתמודד עם האלימות והגזענות התקציב יכול היה להיות גבוה יותר, כי במקום לחזק את הקבוצה נאלצתי לשלם כסף רב לקנסות".

טביב המשיך כשאמר כי "המטרה העונה היא למגר את האלימות והגזענות בשנה הזו יחד עם אוחנה, ואני מאמין שנצליח לעשות את זה כדי לשפר את הדימוי של המועדון עם הקהל אוהדים הכי גדול בארץ וכמובן להביא גם תארים. אני מאמין שנצליח לעשות את זה השנה כי התקציב גדול יותר מהשנה שעברה. עם חומר השחקנים הקיים היום ועוד מספר שחקנים אני מאמין שנביא תארים למועדון הזה כי אנחנו תמיד שואפים לזה".

טביב גם הודה לאוחנה שניאות לקבל את ההצעה ולעזוב את כיסא הפרשן לטובת שיפור המועדון, תדמיתית ומקצועית.

אוחנה עצמו נראה נרגש בתחילה אך ככל שהזמן עבר אפשר היה לראות את אוחנה כמו שהכירו אוהדי בית"ר - תקיף, כריזמטי ונחוש. "אני רוצה להודות לאלי טביב שמפקיד את הקבוצה הזו בידיים שלי לשנתיים הקרובות. אנחנו לא משתגעים על המצב אבל אנחנו מכבדים את החלטת בית הדין. בגלל זה קיבלתי את התפקיד ושמחתי לקבל. אני לא ניהלתי מפעל או ארגון אבל אני בא מתחום הכדורגל והייתי מעורב בעולם הכדורגל ללא הפסקה", אמר מספר 11 האגדי של המועדון הירושלמי.

"ייקח זמן ללמוד את העיניינים - קבוצת הנוער, ניהול, שחקנים, הכל, אין קסמים אבל אנחנו נתקדם.

אוחנה המשיך את הקו של טביב בכל הקשור למטרה החשובה השנה - המאבק באלימות ובגזענות בכדי לשפר את תדמית המועדון. "אלי הוא בעל הבית והמדיניות הזו תמשיך, גם אם נצטרך לעשות מהלכים כאלה ואחרים. לראיה, הקריאות ירדו במשחקי בית"ר. אנחנו לא באים להילחם או לריב או להראות חוזקה, הדרישות שלנו מאוד ברורות ופשוטות - האלימות והגזענות מחוץ ליציעים".

עוד סיפר אוחנה כי "מאז שקיבלתי את התפקיד נפגשתי עם המון אנשים אוהדי בית"ר שנים רבות, שאמרו שלא מעזים להביא למגרשים את הילדים שלהם כשגם הם עצמם לא מגיעים, בגלל האלימות והגזענות ביציעים. לצערי, החשיפה של המקרים הלו בבית"ר גדולה, ואני לא חושב שזה בכאלה כמויות.

אני לא בא לחנך, תנהגו מחוץ ליציעים איך שאתם רוצים, אני רוצה להחזיר את בית"ר לימיה היפים. כל חיי הייתי בבית"ר ולכן באתי, כי אני אוהב את המועדון בו גדלתי. לא אלימות לא גזענות. שיהיה כיף לבוא, שילדים יוכלו לבוא, שנשים ונערים כולם יבואו. זה מה שהיה כל השנים לאורך ההיסטוריה של בית"ר ואין סיבה שזה לא יקרה שוב. אני מאמין שהרכבת יצאה לדרך וגם הקהל שלא ממש הסכים עם זה מבין את זה שזה לטובת בית"ר ירושלים ולשנות את התדמית הרעה שנוצרה למועדון. בזה אנחנו מתרכזים דבר ראשון".

"לא ייקח יום או יומיים אבל עם קצת שכל והיגיון גם האוהדים יבינו את התועלת בזה. כל הכנסה שתיכנס לבית"ר תחזור - מתקנים, שחקנים ומאמנים. המטרה היא להפוך את בית"ר לקבוצה מנצחת, בכל המובנים".

על המשימות הקרובות בנושא שיפור התדמית סימן אוחנה את קבלת תמיכתו של ראש העיר, ניר ברקת. "אני ביחסים מצויינים עם ניר ברקת, אפילו הייתי ברשימות שלו בבחירות הבאות ואני מאמין שהוא יירתם לעזרת בית"ר כי העזרה שלו מאוד משמעותית ומאוד חשובה. האינטרס של כולנו, גם של ניר בתור ראש העיר היא שבית"ר תהיה חזקה ואהודה, ואני מאמין שזה מה שיהיה".

על המטרות המקצועיות אמר אוחנה, "בית"ר תמיד שאפה וזכתה באליפיות וגביעים, הלוואי שזה יקרה שוב השנה, אנחנו קוראים תיגר תמיד על התארים. שרון מימר הוכיח את עצמו בתקופה הקצרה ואין לי ספק שהקצב התקדמות ימשיך, עם כדורגל טוב ליהנות ולהסתכל לכל הקבוצות בלבן של העיניים. אנחנו לא מבטיחים שניקח אליפות או גביעים אבל זו השאיפה".

בפן האישי אמר אוחנה, "אני מאוד שמח לחזור לבית"ר ירושלים, באתי לתקופה ארוכה לא לשנה או לשנתיים. הולכים לשפר את הקיים, הקבוצה חזקה, הארגון חזק אנחנו רוצים להתקדם ולהגיע סופו של דבר למה שבית"ר הייתה לא מזמן.

על הקשר עם טביב ואיך הדברים יעבדו אמר אוחנה, "אלי טביב יבוא למשחקים ולאימונים אבל לא יתנהל בניהול השוטף ובקבלת ההחלטות. יהיו מגבלות, אבל אנחנו חברים ונמשיך לדבר. נקיים את פסק הדין של מוסדות ההתאחדות על אף שאנחנו לא משתגעים ממנו. אי אפשר לאסור עלינו לדבר. ההחלטות יהיו עצמאיות. המעורבות בצד המקצועי תהיה מוגבלת כי אני חייב להתעסק בהמון דברים. לשרון תהיה סמכות מוחלטת".

עוד אמר אוחנה, "אני מאמין גדול בעבודת צוות. ההחלטות יתקבלו ויש היררכיה, ובסופו של דבר ההחלטות יהיו שלי יחד עם מימר".

כשנשאל על הבאת שחקן מוסלמי לקבוצה הירושלמית אמר אוחנה, "אני מכיר את בית"ר ירושלים יותר טוב מהרבה אנשים. ביליתי שם רוב חיי, זה כמו בית בשבילי. מעולם לא דחו שחקן בגלל צבע עורו, דתו או מוצאו. מעולם לא החלטנו בגלל מוצא כזה או אחר, וגם עכשיו. נפעל על פי הצורך המקצועי".

"בסופו של דבר, אני בא להמשיך את מה שאלי התחיל. אנסה להביא מעצמי ואת מה שאני מאמין בו אבל הכל מנוהל טוב".

אוחנה סיים בקריאה לאוהדים, "אני קורא לאוהדי בית"ר לחזור לקנות מנויים, זה יעזור לקבוצה. זו בין היתר ההשפעה של שינוי התדמית".