מעלה גלבוע
מעלה גלבועערוץ 7

זעם בקרב רבים מחברי קיבוץ מעלה גלבוע על היוזמה של אחד מחברי הקיבוץ להזמין את ארגון השמאל הקיצוני ''שוברים שתיקה'' לפגישה במועדון של הקיבוץ ביום רביעי הבא.

סלעית רפפורט, חברת הקיבוץ, אומרת לערוץ 7 שמדובר בחציית קו אדום, "שמענו על האירוע דרך הפייסבוק ויש זעם גדול, רוב הציבור כאן מתנגד לשקרים שלהם ואם התושב מאוד רוצה לקיים את הפגישה שיעשה את זה בבית שלו.

''הוא אדם טוב עם דעות רדיקליות כך שאני לא מופתעת, אבל כואב לי שהקיבוץ צריך לשמש אכסניה לפעילות שמנוגדת לכל האמונות שלנו. בעלי נמצא כבר שבועיים וחצי במילואים והוא מספר לי כל הזמן עד כמה הם מנסים להיות הכי הגונים שאפשר", מעידה רפפורט.

היא מקווה שהקיבוץ לא יאפשר את המפגש עם פעילי השמאל הקיצוני, "אני יודעת שהערב הולכים לשבת ולדבר על זה. אני מקווה שתתקבל החלטה נכונה. אנחנו קיבוץ מאוד מכיל ויש מגוון של דעות אבל אני לא חושבת שצריכים לכפות עלינו דעה כל כך פוגענית".

תושב נוסף בקיבוץ שביקש להישאר בעילום שם אמר בשיחה עם ערוץ 7, "זאת בושה וחרפה לקיבוצנו. קיבוץ שקם כהיאחזות להגן מפני אויבי ישראל מארבע רוחות. אנחנו חלק ערכי ובלתי נפרד מהציונות הדתית הנושאת על דגלה את אהבת הארץ ואנו אסירי תודה ללוחמים המגנים עליה באהבה ובמסירות אמיתית.

"קיבוץ מעלה גלבוע גאה בחיילי צה''ל ושותף פעיל לשמירה על בטחון ישראל מיום הקמתו. מתנער בשם הקיבוץ מכול קשר לארגון נבזה שכזה", הוסיף.

מנכ''ל ארגון ''בצלמו'' שי גליק שפנה בעניין להנהלת הקיבוץ הדתי, הגיב: ''מצער מאוד שבימים אלו כאשר 'שוברים שתיקה' מוקעים מחוץ למחנה במעוזי השמאל כמו כפר הס, מעגן מיכאל, וקיבוצי השומר הצעיר, דווקא בקיבוץ הדתי הם יקבלו במה. אני קורא להנהלת הקיבוץ לא לתת להם במה ציבורית בכל צורה שהיא''.

ערוץ 7 פנה ליו"ר הקהילה לני קפלן אך טרם קיבל תגובה, בקיבוץ ככל הנראה יקיימו הערב דיון משמעותי כדי להחליט כיצד לנהוג.