יאיר שמיר
יאיר שמירצילום: אלירן אהרון

שר הביטחון אביגדור ליברמן נעתר היום (רביעי) לבקשתו של השר לשעבר יאיר שמיר להסיר את מועמדותו לתפקיד יושב ראש התעשייה האווירית.

שמיר קיבל את ההחלטה בעקבות דרישת הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות, בראשות השופטת בלהה גילאור, כי יתפטר מתפקידו כיושב ראש ושותף-מנהל בקרן ההון "קטליסט", שהקים ביחד עם שותפים בשנת 1999, כתנאי למינויו לדירקטור בתעשייה האווירית.

כזכור, הוועדה טענה ב-12 באפריל, כי "לא ניתן לאשר את מינויו של יאיר שמיר כדירקטור בתעשייה האווירית כאשר הוא מכהן כיושב ראש ושותף- מנהל של קרנות קטליסט".

שר הביטחון ליברמן אמר "הצטערתי לשמוע על החלטתו של יאיר שמיר. יאיר היה ללא ספק המועמד הטוב ביותר להוביל את התעשייה האווירית, כפי שעשה זאת בהצלחה בעבר. יש לו ניסיון עשיר ומגוון שיש למעטים במגזר הממשלתי, הציבורי והביטחוני - הן כטייס ומפקד בכיר בחיל האוויר, הן כמנהל בכיר ביותר במגזר הפרטי, הציבורי והממשלתי והן כשר בממשלת ישראל.

''לא בכדי זכה יאיר לאמון של כל שרי הממשלה כששמו הובא לאישור. כשפניתי ליאיר והצעתי לו את תפקיד יושב ראש התעשייה האווירית, הוא לא היסס לרגע למרות עיסוקיו, והיה מוכן להתגייס פעם נוספת בהתנדבות למענה של מדינת ישראל ולטובת ביטחונה''.

ליברמן אמר עוד כי דרישת הוועדה משמיר להתפטר מתפקידו כיו"ר ''קטליסט'' הייתה בעיניו ובעיני שמיר בלתי סבירה. "לצערי הרב קיבלה הוועדה החלטה מוטעית, שגרמה לכך שמדינת ישראל, מערכת הביטחון והתעשייה האווירית הפסידו את המנהל הראוי ביותר להצעיד את החברה אל עבר פסגות חדשות".