אילוסטרציה
אילוסטרציהFlash 90

במהלך הלילה עסקו צוותי רשות הכינרת בחוף לבנון, בחילוץ אך לא מדובר בנופשים שנסחפו למעמקי הכינרת אלא בחתול שנפל לתוך צינור אוויר ביוב בעומק 7 מטרים בחוף.

גדי שטרית, מנהל חוף לבנון של איגוד ערים כינרת מספר, כי צוות עובדי החוף ערך סיור שגרתי לאורכו של החוף, כשלפתע מאזור המקלחות נשמעו יללות מצוקה של חתול.

"הצוות שמע את היללות ומיד הזעיק אותנו למקום. לאחר בדיקה קצרה מהיכן מגיעות היללות הבנו, כי החתול שהה על גג מבנה המקלחות בחוף ונפל לצינור האוויר, צינור צר יחסית בעומק של 7 מטרים".

שטרית מציין, כי אנשיו הבינו שהחילוץ חייב להתבצע בזהירות ומהירות והחליטו על ביצוע חציבה בקיר, בנקודה נמוכה על מנת לאפשר את יציאת החתול, אלא שזה התקשה לטפס כמטר מנקודת שהייתו בתחתית הצינור (מתחת לאדמה), אל החור שחצבו בצינור. "ניסינו להכניס יד ולהרים את החתול אבל הוא היה במצוקה ומפוחד מאוד והחל לשרוט את ידיי צוות העובדים בחוף", מוסיף שטרית.

למאמצי החילוץ הצטרף צוות כיבוי אש, לאחר מספר ניסיונות, החתול סרב לקפוץ מטר ליציאה שנחצבה עבורו. אז הוחלט להחדיר לפתח מגבת, שתאפשר לחתול לטפס אל פתח היציאה בעזרת ציפורניו. הרעיון הסתבר כמוצלח ולאחר כרבע שעה נוספת, הצליח החתול המפוחד לטפס אל פתח החציבה ויצא ללא פגע.

"החובה שלנו היא לדאוג ולהציל חיי אדם ובעלי חיים כאחד. מבחינתי לא הייתה בכלל התלבטות ומיד החלטנו לחצוב בקיר ולנסר את הצינור ואני שמח שהמאמצים נשאו פרי והצלחנו לחלץ את החתול בשלום ללא כל פגע", סיכם שטרית.