לפיד בגוש עציון

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, השתתף היום (רביעי) בטקס הנחת אבן הפינה לשכונת "יובל" בכפר עציון וקרא למדינה לקבוע את גבולותיה בעצמה.

"למדינת ישראל שמורה הזכות לקבוע בעצמה את גבולותיה בהתאם לאינטרס הלאומי שלה, אבל אי אפשר לגרש אותנו ממולדתנו. מפני שאנחנו תמיד נחזור. נחזור אחרי אלפיים שנה, נחזור אחרי 19 שנה, תמיד נחזור. ואם צריך לחכות חמישים שנה להנחת אבן הפינה לשכונה, נחכה חמישים שנה, אבל הרגע בוא יבוא".

הוא התייחס לאזור גוש עציון ואמר כי "העוצמה של כפר עציון באתוס הישראלי והציוני, נובעת מן הידיעה שהוא במרכז הקונצנזוס הישראלי. שאין הסתייגות לגביו. את אבן הפינה של השכונה החדשה הזו מניחים יחד רוב מוחלט של אזרחי ישראל".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה את לפיד על דבריו והצהירה כי "הממשלה תבנה עוד ועוד בגוש עציון ביהודה ושומרון, כי זה שלנו וכי זה פתרון נכון לזוגות צעירים. אנחנו לא באנו לגרש אף אחד והשכנים מוזמנים להישאר לצד זה שאנו נלך ונגדל".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן התייחס בנימה אישית לדור השני והשלישי של מי שנפלו על הגנת הגוש. "יושבים איתנו בקהל שני בניו של יעקב אלטמן הי"ד, מי שפיקד על הגוש ונפל בקרב האחרון בכפר עציון. שני בניו, בני 70 כיום, הם אלה שתלו את השלט הענק "כאן תוקם שכונת היובל". השניים האלה קותי ושייע הם האמירה החד משמעית - ניצחנו".

"הגבעה הזו ספוגה בדם של רבים כל כך ועתה הגיע העת שאנחנו, הממשלה וההנהגה, נדאג שעל הגבעה הזו יגורו הנכדים והנינים של העשרות שנפלו כאן בקרבות תש"ח", סיכם בן דהן.