הבטחת נתניהו לבית אל

חלק מראשי רשויות ביהודה ושומרון מעוניינים ככל הנראה להרגיע את השטח מול נתניהו. האינטרסים שלהם הם לגיטימיים ומובנים. אבל בכל זאת תרשו לי אנקדוטה על הבטחות ונתניהו.

לפני כחמש שנים, כאשר נהרסו חמישה בניינים בגבעת האולפנה, הבטיח ראש הממשלה נתניהו שורה של הבטחות שהמרכזית בהן היא בניית 300 יחידות דיור בבית אל.

מאז, ראש הממשלה ''מימש'' את ההתחייבות הזו כבר כמה פעמים. בהרשאה לתכנון, באישור להפקדה, בהפקדה ובאישור לתוקף. בכל פעם כזו כמובן דאגו אנשיו של נתניהו לגזור את הקופון: "הנה הנה נתניהו מקיים את הבטחתו", תודרכו העיתונאים. כל שלבי התכנון, יש לציין, הסתיימו זה מכבר, במידה לא מועטה "בזכות" המאבק על שני בניינים במערב בית אל שכונו גם "בנייני דריינוף".

למרות זאת עד היום לא נבנתה יחידה אחת מה-300. אתם שואלים למה? בגלל שמתברר שגם אחרי אישור סופי של התב''ע יש עוד שלב אחד קריטי: שיווק. הקרקע הרי צריכה לעבור איכשהו לקבלנים בשביל שיוכלו לבנות עליה. "נגלה" ראשונה של 114 יחידות דיור מתוך ה-300 כבר מוכנה לשיווק, אך למרות זאת העסק תקוע.

היום היו ראשי הרשויות אצל נתניהו. הפגישה התנהלה לכאורה באווירה אמפטית מצד ראש הממשלה, אולם כל הנוכחים בדיון חשו שהאמפתיה לא מגובה במעשים בפועל. בכל הבטחותיו של נתניהו לא נכלל שום שיווק של קרקע לבניה.

לקראת סוף הפגישה, כאשר התבהרה התמונה, ביקש מזכ"ל "אמנה", זאב חבר (זמביש), מנתניהו, יחד עם ראש מועצת בית אל, לקדם לפחות את השיווק הזה ולקיים את ההבטחה. סך הכל מדובר בחתימה קטנה וכל העסק יוצא לדרך. לא צריך יותר מחתימה אחת.

אבל באותו רגע הוסרה המסכה. ראש הממשלה סירב סירוב בוטה והבהיר: 114 היחידות הראשונות מתוך ה-300 שהובטחו אי אז כבר לא ישווקו בקרוב. נתניהו, כך מסתבר, מבטיח, אבל ממש לא מבטיח גם לקיים.