הרב רונצקי
הרב רונצקיצילום: פלאש 90

הרב הצבאי הראשי לשעבר וראש ישיבת איתמר הרב אביחי רונצקי צפוי להשתחרר מבית החולים לאחר שעבר ניתוח מסובך.

לערוץ 7 אמר הרב, "ברוך השם מתחזק והולך. בעזר השם עלי ובחסד המופלא שהשפיע עלי, ממש לקראת שבת אני יוצא מבית החולים לתקופת החלמה בביתי".

"ראיתי במהלך ימי האשפוז הארוכים (חמישה שבועות) והמייסרים עד למאוד, גילויי אהבה, מסירות נפש בתפילות הרבים וחיבוק ענק ממעגלי אנשים של הכרתי מימי. זה סוד קיומנו, אותה אהבת אין קץ של ישראל, איש לרעהו", אמר אחה"צ הרב.

הרב ביקש להודות לצוות הרפואי, "אני חב המון תודה לצוותים הרפואיים שעמלו יומם וליל לרפואתי, גם כשנאלצו להישאר ימים ושעות בנוסף על שגרת מלאכת יומם".

"יש בפי עוד מילים רבות אך אני חלש עדיין מהתרגשות וקשיי התקופה שעברתי - 'ייסורי אינקווציה' כפי שכינה זאת הרופא המנתח".

כזכור, הרב גילה את המחלה לאחר שרצה לתרום כליה ובמהלך הבדיקות התגלה בגופו הגידול. "רציתי להיאבק למען חיים של אחרים, לבסוף גילית שאני נאבק למען החיים של עצמי" אמר הרב לאחר הגילוי הקשה.

"שכחתי מה זה להיות בריא. אחרי ניתוח רחב היקף וגדול שעברתי לפני כשבועיים. צריך השלמה של ניתוח נוסף. כל ניתוח הוא בן שמונה שעות, ועכשיו התווסף לצד הכירורגי של מחלת הסרטן שאני סובל ממנה, דלקת ריאות שלקיתי בה בימים האחרונים. אני מקבל את הטיפול הנדרש. יש פה צוות רופאים מצוין וזהו. זה מצבי".

"אתה מרגיש את זה, אתה מדבר עם הקב"ה. קשה לי כיום אז אני מתפלל בקצרה, קשה לי אז אני מתפלל בשכיבה אבל כל מילה בסלע, מילה אחר מילה וכל מילה משוגרת כלפי מעלה. אני לא היחיד בכך שהייסורים מביאים אותו למצב של קרבת ה'".