חוף הים בנהריה
חוף הים בנהריהצילום: מד"א

גבר כבן 50 נפטר הערב (שבת) לאחר שטבע בים סמוך לחוף גלי גיל בנהריה. הוא נמשה מהמים על-ידי אזרחים, ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

כמה דקות קודם לכן טבע באותו חוף גבר נוסף, גם כן כבן 50, ולאחר פעולות החייאה הוא פונה במצב קשה למרכז הרפואי בנהריה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

פרמדיק מד"א אדריאן אוקמפו שהגיע לחוף סיפר, "על קו המים על החול, שכב גבר מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, לאחר שנמשה מהים על ידי אזרחים שראו אותו צף במים, הם התחילו לבצע בו פעולות החייאה והצטרפנו למאמץ. הוא פונה לבית החולים, אך מותו נקבע.

"בזמן שביצענו פעולות על החוף, הגיעו אזרחים ודיווח על אדם נוסף שטבע וצף במים סמוך לסלעים בים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו", תיאר.

מוקדם יותר היום טבע למוות ערבי כבן 19 ממזרח ירושלים בחוף הקשתות באשדוד. צוות מד"א העניק לצעיר טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נאלץ לקבוע את מותו.

"כשהגענו למקום ראינו את המצילים מבצעים פעולות החייאה בצעיר כבן 19 שנמשה מהמים לקו החוף כשהוא מחוסר הכרה", סיפר פראמדיק מד"א מקסים נזרי, "הצטרפנו אליהם וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל תרופות, הנשמה ועיסויים. לצערנו הוא היה ללא רוח חיים ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".