הרובע היהודי
הרובע היהודיש. כהן. ערוץ 7

תושב הרובע היהודי כבן 35, חרדי, נשוי ואב ל-6 ילדים, אשר נסע באופנים בסמוך לביתו היום (ראשון) בשעות הבוקר, הותקף קשות בידי קבוצת נוצרים אשר ערכו תהלוכה דתית במקום.

לטענת הנוצרים, בעת שעברו ליד היהודי הוא ירק לעבר הקרקע, דבר אשר לטענתם פגע ברגשותיהם.

בתגובה החלו כמה ממשתתפי התהלוכה לתקוף את התושב במכות קשות. כתוצאה מהתקיפה החל היהודי לדמם ורק לאחר שעוברי אורח במקום הגנו עליו וחילצו אותו מהתוקפים הופסקה האלימות כלפיו.

לתדהמת התושב, שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו בעוד שהשוטרים משחררים את התוקפים לדרכם. היהודי נלקח לתחנת המשטרה במרחב דוד, תוך שהוא מדמם מראשו ומפיו.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו אשר הגיע לתחנת המשטרה כדי לסייע לעצור, אמר כי ״שוב אנו עדים לאוזלת היד של המשטרה כלפי ביטחונם האישי של התושבים היהודים בעיר העתיקה בירושלים. לא יתכן כי בכל אירוע בו מעורב יהודי ושאינו יהודי, משטרת ישראל תטיל את האשמה על היהודי ותראה בו כאשם", אמר.

לדברי עו"ד פילץ "מדיניות זו של המשטרה פוגעת קשות בביטחונם האישי של היהודים בעיר העתיקה, ומסייעת לעבריינים אלימים להתהלך חופשי ולהתחמק מלתת את הדין על מעשיהם". פילץ הוסיף כי "בחקירתו הביע מרשי מחאה נמרצת על האפליה הקשה ועל הפקרת ביטחונו וכן הגיש תלונה כנגד התוקפים. בכוונתנו שלא לשתוק על עוול זה ולדרוש תשובות בנושא מהגורמים הממונים על אכיפת החוק באזור".

בארגון חוננו הוסיפו כי אם התושב לא ישוחרר בזמן הקרוב בכוונתם לפנות בבקשה דחופה לבית המשפט בעניין.