לא נהיה אזרחים סוג ד'

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, מסביר היום (ראשון) בראיון לערוץ 7 מה הניע אותו להחלטה לצאת למאבק נגד הקפאת הבנייה.

"עבר עלינו סוף שבוע לא פשוט, אחרי שראש הממשלה החליט שלא יהיו כרגע שיווקי קרקעות בכל יהודה ושומרון וגם לא בבית אל", סיפר אלון.

ראש המועצה תיאר את המצב מבחינת בנייה בשנים האחרונות, "בבית אל לא בנו כבר עשר שנים אף לא בית אחד. לפני 5 שנים ראש הממשלה הבטיח לבנות 300 יחידות דיור במקום ה-30 שנהרסו בגבעת האולפנה".

לאור הדברים האלו החליטו במועצה לצאת ציבורי נגד ההקפאה, "בית אל לא תשתוק ובית אל תצא למאבק על זכות קיומה".

אלון אמר כי הציפייה היא שבית אל, כאחת מ-250 הרשויות במדינת ישראל, תזכה לתנאים מינימליים שהם לדבריו דירות ומבני ציבור. "כל עוד אנחנו פה, אנחנו נהיה אזרחים שווי זכויות כמו אזרחים בכל מדינת ישראל. אנחנו לא יכולים להיות אזרחים סוג ד' ".

נזכיר כי מוקדם יותר היום הודיע אלון לחברי המליאה ולעובדי המועצה כי בכוונתו לצאת למאבק ציבורי על מימוש הבטחתו של ראש הממשלה לבנייה בישוב.

"לצערי למרות כל המאמצים שעשיתי על מנת לקדם את אישור הבניה ל- 114 יחידות דיור, ראש הממשלה קבע כי בשלב זה אינו מאשר לשיווק את הבניה בבית אל ושוב דוחק את בית אל לפינה", כתב אלון בהודעתו.

אלון ציין, "עקב כך החלטתי לצאת למאבק ציבורי על זכותנו לבנות בבית אל, על מנת לאפשר התפתחות מינימאלית וטבעית אחרי יותר מעשר שנים בהם לא בנו בבית אל בית אחד".

ראש מועצת בית אל ציין כי במסגרת המאבק המתוכנן בכוונתו להשבית את העבודה במועצה ולהעביר את משרדי המועצה לירושלים אל מול בית ראש הממשלה.

בנוסף מתכנן אלון לקיים במסגרת המאבק הפגנת תושבים תחת הססמה "די להקפאה- בנייה מידית בבית אל!!".