מחבר הקוד. פרופ' אסא כשר
מחבר הקוד. פרופ' אסא כשרצילום: פלאש 90

תנועת הסטודנטים 'ישראלים' פרסמה הבוקר (שני) מכתב הקורא לציבור לחתום על עצומה התומכת בקוד האתי שניסח פרופ' אסא כשר, אשר לדבריהם "נועד להגן על הסטודנטים".

במכתב שניסח יו"ר תנועת ישראלים נתנאל נדב נכתב, "עולה תמונה שונה מנקודת מבטם של סטודנטים. מרצים המציגים את ההוגים שמסתדרים עם דעותיהם, מטים את כיווני המחשבה ומשדרים לסטודנטים כי ציון עבודת הגמר של הקורס ייקבע על-פי רוח העבודה. סטודנטים הבוחרים לכתוב את מה שנכון בעיני המרצה, ולהציג דיון שיציג את המסקנות הנכונות עבורו".

לדבריו, "סטודנטים אלו, אם רק ינסו למחות ולהגיד שה'עובדות' לא נכונות ושיש גם כאלו החולקים על ההשקפה הנכונה, יכירו את ועדת המשמעת מקרוב. סטודנטים נשלחו לוועדות משמעת כשהציפו את מדיניות ההשתקה בקורסים, או כשהתבטאו נגד מרצה מתעמר בגלל דעות פוליטיות".

"בשביל סטודנטים הסובלים מקורסים שלמים בהם דעות אישיות מועברות במסווה של ידע אקדמי שעליו אין לערער, הקוד האתי הוא בשורה משחררת שעוזרת לקהל השבוי כנגד סתימת הפיות של המרצים", הוסיף נדב.

נדב ציין עוד כי "לאור המציאות הזו נענה פרופסור אסא כשר, מחבר הקוד האתי של צה"ל וחוקר אתיקה מפורסם שלא חשוד בהיותו פעיל ימין, לבקשתו של שר החינוך בנט ועבד בחודשים האחרונים על דו"ח האתיקה באקדמיה שיובא בקרוב לאישור המל"ג".

בתנועה מתכוונים גם לארגן עצומת נגד הקוראת לסטודנטים לתמוך בקוד האתי שנועד להגן עליהם ולמחות נגד כוונת התאחדות הסטודנטים להשבית את הלימודים גם במחיר של ביטול החברות. בעצומה המופצת נכתב כי "אנו עדים למהלך של קביעת הקוד האתי באקדמיה הישראלית, מהלך שנועד לדאוג לסטודנטים ולחזקם. באופן מפתיע התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מאיימים בשביתה במטרה לתקוע את המהלך ולקדם את עצמם פוליטית ליום שאחרי הלימודים. הצטרפו אלינו, תמכו בקוד האתי ודרשו מההתאחדות להחזיר את דמי החבר שנועדו לרווחתנו ולא לעשייה פוליטית על חשבוננו".

נתנאל נדב יו"ר תנועת ישראלים אמר: "בשביל סטודנטים שסובלים מקורסים בהם דעות אישיות מועברות במסווה של ידע אקדמי, הקוד האתי הוא בשורה משחררת שעוזרת לקהל השבוי כנגד סתימת הפיות של המרצים".