הנאום והיציאה - דיווח על פרס אקום "היום הזה"

שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) נאמה הערב (שני) בטקס הענקת פרסי אקו"ם ותקפה את ההחלטה לאפשר לזמרת הערבייה מירה עווד לשיר בטקס את שירו של מחמוד דרוויש.

"מותר לומר ואני אומרת כאן: שירה ערבית אהלן וסהלן, דרוויש - לא", אמרה רגב וזכתה למחיאות כפיים. בהמשך היא עזבה את האולם כדי לא לשבת בקהל בזמן ביצוע השיר של דרוויד.

"משורר פלסטיני - שקיווה בשירים ובכתבים שלו למותה של המדינה היהודית, רצה לאכול את בשרו של 'הכובש' ואף יצא ממחברת שיריו והפך את המילה למעשה כשהצטרף לאש"ף – זה לא. לכן גם הערב אינני מתכוונת להיות קהל לשיריו", הבהירה רגב.

שרת התרבות הוסיפה, ''חבל שמכל השירה הערבית, החליטה הוועדה לבחור דווקא את הפרובוקציה הזו ולא לכבד את רגשות הציבור, לא לכבד את אקו"ם".

"רוצים שירה ערבית? בבקשה. אני זו שהגדלתי את התקציב של היוצרים הערביים, כפי שלא היה מעולם. יש למוסיקה הערבית מה להציע לתרבות הישראלית והיא אכן מציעה: מגמות ושילובים מעניינים, מנסרין קדרי, לינא מח'ול ועד זמרים יהודים, החולקים כבוד למדינות המוצא של בית אבא".

רגב סיפרה על מדיניות שקבעה במשרד התרבות ולפיה באירועי המשרד ישולבו אמנים ותיקים לצדם של צעירים, ''הקמתי במשרד מדור לריקודי עם וזמר עברי, תמכתי בפרס לאומנים ותיקים על שם אריק איינשטיין ובשנה הקרובה אני עומדת להשיק שני מיזמים גדולים, שיתנו במה לאומנים ותיקים", הוסיפה.