אריק זאבי, נטע ריבקין ואורי ששון בטקס ההשקה
אריק זאבי, נטע ריבקין ואורי ששון בטקס ההשקהצילום: ארנון בוסני, יח"צ

במלאות 50 שנים לאיחודה של העיר ירושלים, תתקיים השנה המכביה ה-20 בירושלים, בירת ישראל ותהווה אירוע רב משתתפים ותחרויות.

כמות המשתתפים הרבה, התחרויות והמיקום בירושלים, יהפכו יחד את המכביה ה-20, שכאמור תעמוד בסימן 50 שנה לאיחוד העיר ירושלים, לאירוע הספורט השלישי בגודלו בעולם, כשהמוטו המרכזי של המכביה יהיה "80 מדינות לב אחד".

כ-7,000 ספורטאים מ-80 מדינות מכל העולם, וכ-2,500 ספורטאים מישראל ישתתפו במכביה ויתחרו ב-40 ענפי ספורט שונים ב- 4 קטגוריות - נוער, פתוחה, מאסטר ופראולימפי.

בנוסף, יתקיימו אירועי ספורט משולבים עם הציבור הרחב, דוגמת המכבי-מן ותחרות שחייה במים פתוחים, שבהם ישתתפו אלפי ספורטאים נוספים.

גם בפן הכלכלי תצבור ירושלים רווח גדול כש-20,000 האורחים מחו"ל שיגיעו לארץ ולירושלים בפרט לרגל המכביה, יכניסו לקופת התיירות כ- 350 מיליון ₪ בשבועיים.

טקס הפתיחה החגיגי יתקיים בירושלים בתאריך ה 6/7/2017 באצטדיון טדי שבבירה, ויהווה את אחד מאירועי השיא של המכביה ה-20.

במסיבת עיתונאים חגיגית שהתקיימה על גג מלון ממילא ועל רקע חומות העיר העתיקה השיקו היום (שלישי)ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, וראשי המכביה, יו"ר מכבי תנועה עולמית יאיר המבורגר, יו"ר המכביה אמיר פלד ומנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי את פתיחת ההכנות למכביה ה-20.

באירוע נכחו גם הספורטאים האולימפיים אורי ששון, אריק זאבי, נטע ריבקין ומורן סמואל שיקחו חלק פעיל בטקס הפתיחה ובאירוע המכביה כולו.

ראש העיר, ניר ברקת אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי קיומה של המכביה ה-20 בעיר הבירה הינה "החזרת המכביה למקום הטבעי שלה - ירושלים בירת ישראל", עוד אמר ברקת כי מדובר "בעדות לעוצמתה של בירת ישראל".

"עשרות אלפי הספורטאים והאורחים שיגיעו למכביה ה- 20 הם ההוכחה החזקה ביותר לעוצמתה וחשיבותה של ירושלים בירת ישראל. אנו נמשיך לפתח ולקדם את העיר ירושלים בכל התחומים כדי שגם בעוד עשרות שנים נארח את המכביות בבירת ישראל המאוחדת".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי, אמר כי "משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב גאה ושמח להיות בחזית העשייה הממשלתית שתומכת, מתקצבת ומלווה את המכביה - המפעל החברתי הציוני הספורטיבי מהמשמעותיים שמתקיימים במדינת ישראל".

לדבריו, "משרד התרבות והספורט מגויס כולו כדי להבטיח את הצלחת המכביה: העמדנו תקציבים חסרי תקדים לתשתיות וכך תרמנו גם לעיר ירושלים, בירתנו הנצחית, ולתושביה. העמדנו תקציב מרשים פורץ דרך ונרתמנו לפתרון משברים שצצו ועלו מתוך האמונה העמוקה בחשיבות המכביה. המכביה מחזקת את הזיקה, האחווה, הסולידריות וההבנה בין הקהילות היהודיות בעולם, היא מביאה לידי ביטוי באופן מרשים את ההבנה שהספורט הוא כלי חברתי וגשר בין אנשים".

"אין כמו ביקור במדינת ישראל כדי לסייע בהבנה של החשיבות של הקיום היהודי כאן במדינתו והכרות עם החיים מדינת ישראל. ביקור אחד של אלפי האתלטים היהודים מרחבי העולם מעצים את הזיקה למדינה ואת השייכות לעולם היהודי יותר מאלף נאומים ומעשרות תמונות, ומכאן החשיבות העצומה שיש למכביה ותרומתה לחזון הגדול שמאחורי מפעל הציונות".

יו"ר המכביה, אמיר פלד התייחס גם הוא למיקומה של המכביה בעיר הבירה כשאמר, "המכביה היא האירוע המרגש של השנה. המכביה מרכזת בתוכה את כל הערכים שבהם אני מאמין – ציונות, יהדות, אחווה, קירוב לבבות וספורט".

גם טקס נעילת המכביה יהווה אירוע שיא חשוב ומרגש, כשזה יתקיים ב-18 ביולי בלטרון כפתיח לחגיגות 70 למדינת ישראל.