אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) שבעה חודשי מאסר, במסגרת הסדר טיעון, על גננת מחולון ועל מנהלת הגן שתועדו תוקפות ילדים במצלמות האבטחה.

על שלוש גננות נוספות נגזרו שישה חודשי עבודות שירות. חלק מהורי ילדים נכחו בדיון היום בבית המשפט, בירכו על גזר הדין ואמרו כי "הצדק נעשה".

על פי כתב האישום, שהוביל להרשעתן, הנשים נהגו באלימות בילדים שהיו תחת השגחתן, משכו בשערות ראשם, לסטור להם, דרכו על אצבעות ידיהם והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים.

חקירת המשטרה נפתחה בעקבות תלונות של הורים, לאחר שילדיהם חזרו מהגן כשהם חבולים והתנהגותם עוררה חשד.

בראיון לחדשות 10, לפני מספר חודשים, טענה הגננת כי "לא היו שם מכות. לבוא ולהגיד שזו הייתה שיטה מגמתית ושכך התנהלו הדברים לזה אני לא מסכימה. זה לא בא ממקום של רוע או להזיק לילד. זה פשוט עבודה תחת לחץ, שגרה סיזיפית. אני לא אומרת שזה בסדר, לעיתים נאלצנו למשוך את היד או הרגל", אמרה.

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אמרה בעקבות גזן הדין: "שוב אנו עדים לכך שרק בזכות תיעוד המקרה, ניתן להביא להרשעה. יחד עם זאת, עד שכבר עשה השופט צעד אמיץ והרשיע את הפוגעות, הוא לא מיצה איתן את הדין במלוא חומרתו ופספס את היכולת ליצור אפקט הרתעתי.

''גזר הדין מעיד שוב על רפיסותה המתמשכת של מערכת המשפט. עלינו להפנים כי בתנאים הנוכחיים, המדינה מגלה אזלת יד בכל הקשור להגנה על חסרי ישע - פעוטות, קשישים וחוסים - מפני גילויי אלימות והתעללות מצד אנשי צוות. התקנת מצלמות במוסדות בהם הם שוהים לצד ענישה מקסימלית, עשויות לייצר הרתעה''.

ח''כ שאשא ביטון הדגישה, ''ביטחון ילדינו הרכים והורינו המבוגרים אינו הפקר ולדעתי אף עולה על הצורך שבשמירה על הפרטיות שלהם ושל הגננות והמטפלים''.