אחינועם ניני
אחינועם ניניפלאש 90

מכון הערבה למנהיגות סביבתית, המציין 20 להיווסדו העניק הערב (רביעי), אות הוקרה מיוחד לזמרת ואשת השמאל אחינועם ניני על תרומתה לחופש הביטוי, לדיאלוג ולשלום בין העמים.

בעת קבלת אות ההוקרה אמרה ניני, "הטוקבקיסטים המשתלחים והמקללים יצאו מברכים. אומרים שאני מכפישה את שמה של ישראל אבל פעמים רבות אני עומדת מול כיתות יורים של עיתונאים ואומרת להם: מה אתם יודעים על ישראל? בואו להכיר את ישראל שאני אוהבת, את מכון הערבה, הגלריה לאמנות באום אל פאחם, אלפי הארגונים שעובדים למען שלום, דו קיום והחברה שלנו.

הרעים מקבלים תשומת לב והטובים נכנסים מתחת לרדאר, אבל אנחנו צריכים לזכור שגם אם הם עושים בשקט, עלינו לשים עליהן זרקור. זה התפקיד שלנו".

באירוע, שהתקיים באולם 'צוותא' תל אביב השתתפו ח"כ ציפי לבני, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ דב חנין, ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי, השרים לשעבר ברשות הפלסטינית אשראף אל עג'רמי ותהאני אבו דאקא, שהביאו עמם ברכה מאבו מאזן לאחינועם ניני, נשיאת הקרן החדשה לישראל עו"ד טליה ששון, מנכ"ל שלום עכשיו אבי בוסקילה וחברי הכנסת לשעבר אבשלום וילן, דניאל בן סימון, עמרם מצנע וניצן הורוביץ.

ציפי לבני אמרה בפתח האירוע: "אנשים מחליטים לשנוא. באתי להגיד להם עד כאן. השנאה חייבת להפסיק. אני רואה ניצנים של אופטימיות כשהסטודנטים מוחים על הרצון לאכוף קוד אתי באוניברסיטה, כשאני רואה אתכם כאן וכשאני שומעת את אחינועם ניני. אני גאה בכם".

לצד ניני קיבלו את אותות הוקרה גם המהנדס מונתר הינד, ד"ר אורי שיינס ואחת ממייסדות מכון הערבה מרים שרתון.

דוד לרר, מנהל מכון הערבה ללימודי סביבה אמר, "כבר עשרים שנה שמכון הערבה מקדם דיאלוג ושיתופי פעולה חוצי גבולות למען הסביבה המשותפת של ישראל ושכנותינו. אנחנו שמחים להוקיר תודותינו על תרומתם של אנשים שתרמו רבות למען דיאלוג ושיתוף פעולה בתחומים של שלום וסביבה בין העמים. בימים בהם הופך השיח הציבורי לאלים ומתלהם אנו גאים במיוחד להתייצב לצד חברתנו, אחינועם ניני ולהעניק לה אות מיוחד הן על תרומתה לשלום ולדיאלוג והן על אומץ ליבה ומאבקה למען חופש הביטוי".