הרב יואל קטן
הרב יואל קטןצילום: אתר ישיבה

לבנימין אמר ידיד ה'.

חוברת זיכרון, הספדים וסיפורים על מייסד ישיבת 'בית אורות' וראשה הראשון הרב בנימין אֵלון זצ"ל.

עורך: הרב יונתן מאלי.

ירושלים, ישיבת בית אורות, תשע"ז. 42 עמ'

(054-6748630)

בדמותו של ידידי מנוער הרב בני זצ"ל היו שילובים שבדרך כלל אינם מצויים באותו אדם: איש רוח ואיש מעשה, עדין ואסרטיבי, "משוגע" על ספרים אך עסוק באלף עניינים אחרים, ועוד סתירות שדווקא הסתדרו בו באופן מושלם. לעתים הוא היה מזכיר למקורביו את דמותו של דוד המלך – "עדינו העצני", מנהיג סמכותי תקיף וגם רגיש, עם מבט מאמין ושלֵו ובוטח הצופה לטווח הארוך, תוך מתן תשומת לב בכל המרץ לפרטים הקטנים שבדרך, והכול בעין טובה ובלב טוב ובדרך ארץ.

הרבה מטרות ניסה להגשים הרב בני בחייו הקצרים, כולן מכוונות לתיקון העולם ולקירוב הגאולה, לקישור בין קרובים-רחוקים ולחיזוק העם והארץ, לבניין ישיבות ולעידוד הלימוד בהן, למשיכת יהודי התפוצות וגויים אוהבי ישראל לבניין הארץ ועוד. אולם לב מפעליו הרבים היה ללא ספק העיר ירושלים, ובתוכה לישיבת 'בית אורות' שעל הר הצופים היה לו יחס מיוחד. הוא זה שהקימהּ עם חנן פורת ז"ל ועמד בראשה במשך כמה שנים, וממנה יצא למסעו הציבורי שהסתיים לצערנו במחלה קשה וארוכה שממנה לא קם.

ח"י פרקים בחוברת נאה זו, ובהם דברי תורה וסיפורים ותמונות מאת כמה מאוהביו, חבריו, שותפיו ותלמידיו. תנצב"ה.

 *****

התוועדות.

הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ).

ירושלים, מעיינותיך, תשע"ז. 277 עמ'

([email protected])

אחד ממיוחדי חסידי חב"ד בדורנו הוא הרב עדין שטיינזלץ, שמפיץ לאלפים כבר עשרות שנים את תורת אדמו"רי חב"ד לדורותיהם, בכתב ובעל פה. לא נס ליחו והוא ממשיך להתוועד עם שומעי לקחו, כאשר ככל התוועדות-חסידית אמיתית גם הארבעים שתוכנן נאסף בספר זה, אחרי שנשמעו במהלך השנים בישיבת תקוע, מלאות חיים וחום, ומושכות את השומע והקורא לאהבת ה' וליראתו בשמחה ובישרות, בהומור ובכנות. לחיים!

*****

אור מנחם.

פרקי חייו והליכותיו של הרב מנחם ליבמן זצ"ל, ונקודות אור מחיי בנו יקירו שניאור שלמה הי"ד. כתב וערך: עודד מזרחי. ירושלים, תשע"ז. 433+27 עמ'

(02-6537335)

למדני ירושלים וחברון וגוש קטיף, אלו אחר אלו ובהמשך כולם יחד, למדו להכיר בין השנים תשכ"ג-תשס"ו את הדמות הנדירה, אברך מיוחד שהפך לרב צדיק ותלמיד חכם מופלג ומורה דרך לרבים, חלוץ לפני המחנה, בעל משפחה למופת, איש חיל ואיש אמת ואיש חסד, הוא הרב מנחם ליבמן זצ"ל, שנפטר בחצי ימיו בשנתו השישים לאחר מחלה קשה.

סופר האמונה עודד מזרחי בידיו האמונות חיבר על פי מקורות בכתב ובעל פה ספר תולדות שהוא ספר מוסר, ובו מתוארות להפליא דמויותיהם ודרכיהם של האב ושל בנו, שניאור זלמן הי"ד, שנרצח בגבעות יצהר שנתיים לפני פטירת אביו זצ"ל. בדרך אנו פוגשים בספר את הדורות הקודמים במשפחה, כולם אנשים טובים וחזקים, אוהבי ה' ואוהבי העם, את המשפחה המורחבת, את מתיישבי ארץ ישראל ההולכים לפני המחנה ובעיקר את מתנחלי חברון וראשוני נוה דקלים ועצמונה, ואת אנשי החסד הפזורים על פני כל הארץ.

לתגובות: [email protected]