אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס הערב (חמישי) להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר בנייה לערבים בעיר קלקיליה.

לדבריו הוחלט להרחיב את הבנייה גם לערים ערביות נוספות. "ההחלטה שנמסרה לצד הפלסטיני לפני יותר משבוע מדברת על הרחבה לא רק בקלקיליה אלא גם בשכם, ג'נין, טול כרם, רמאללה וחברון", סיפר ח"כ טיבי לגלי צה''ל.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי חברי הקבינט קיבלו החלטה בלי שהבינו את התכנית לעומק.

"גם אחרי שיחות עם כמה מחברי הקבינט, אף אחד שם לא הבין באמת על מה מדובר. חברי קבינט במדינת ישראל לא מקבלים חומר, הם באים לישיבת קבינט, מגיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים ופורס כמה ניירות. אני מפחיד בעיקר את עצמי עם ההתנהלות הזו", הדגיש סמוטריץ'.

כאמור, אמש נחשף כי לא פחות מ-14,000 יח"ד, עבור 50,000 תושבים פלסטינים, אושרו להפקדה באזור C שבאחריות ישראלית מלאה עבור העיר קלקיליה.

מדובר בתוכנית שתכפיל את העיר, הנמצאת בשטח A על חשבון שטח C, המיועד לפיתוח ההתיישבות הישראלית, ותצמצם מאד את המרחק בין העיר הפלסטינית לישוב הישראלי צופים, שלמעשה יכותר ע"י השכונות המתוכננות החדשות של קלקיליה.

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) אמרה כי "לא יתכן שלערביי קלקיליה זכויות יתר. הוספת אלפי יחידות דיור בקלקיליה בלי בנייה משמעותית בשומרון פוגעת בהתיישבות היהודית. הממשלה מחויבת לבנות בהתאם לצרכי השטח ואחרי שנות ההקפאה הארוכות, התכניות שאושרו אינן מספקות".