800 משתתפים ב"מירוץ אדל" הראשון

למעלה מ-800 בני אדם, מכל רחבי הארץ, השתתפו אמש (חמישי) ב''מירוץ אדל'' הראשון שהתקיים בשומרון לזכרה של אדל ביטון הי"ד וכחלק מפעילות עמותת אד"ל שהקימה אמה של אדל לזכרה.

עמותת אד"ל מסייעת למשפחות שקרוביהן נהרגו בנסיבות טרגיות, לאו דווקא בפעולות איבה.

במירוץ השתתפו משפחות מכל הארץ שחוו אובדן, יחד עם רצים רבים שהגיעו איתן ביניהם גם חבר הכנסת אורן חזן. המירוץ החל במקום שבו נפצעה אדל ביטון הי"ד בפיגוע אבנים.

אמה של אדל, אדווה ביטון, אמרה כי "האירוע הזה ריגש אותי מאוד, היו בו עצב גדול ושמחה גדולה. מצד אחד עצב - לעמוד במקום בו נפגעה בתי אדל ומצד שני שמחה לראות כמה חיים יש במקום הזה. כמה כוח.

"התחלנו כאן משהו עוצמתי שרק יילך ויגדל למען משפחות אחרות, למען אנשים שזקוקים לתמיכה הזו והצטרפו אלינו אתמול ואכן ראו כמה הנושא היה חשוב להם וכמה עוצמה הם קיבלו ממפגן התמיכה הזה", הוסיפה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר "המירוץ הזה מקדש את החיים ובא לתת כוח למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל. היוזמה הזו שאין לה תקדים, לחזק את המשפחות הללו, באה מהשומרון ואי אפשר שלא להתפעל מהכוחות שיש למשפחה הזו לצמוח ולתת לאחרים דווקא מתוך הכאב שלה".

״סיפורה של אדל ביטון ז״ל חרוט בזיכרון של כולנו", אמר מפקד החטיבה המרחבית ״אפרים״, אל״ם רועי שיטרית, "המירוץ הזה שמתקיים לראשונה הוא הזדמנות להביע את תמיכת החטיבה ואת תמיכתי האישית במשפחת ביטון. כאבכם הוא כאבי ואני מבטיח שצה״ל ימשיך לפעול באופן שוטף ולעשות את מירב המאמצים על מנת למנוע כל אירוע אשר מאיים על ביטחון התושבים. נמשיך לפעול ללא הרף, בעומק ובצירים, ביום ולילה על מנת לשמר את היציבות, השקט הבטחוני ואיכות החיים.
מירוץ זה הינו התחלה של מסורת שאנחנו מקווים תלווה אותנו, יחד עם זכרה המבורך של אדל ז״ל״

צפו בוידאו מתוך השידור החי מדף הפייסבוק של ח"כ אורן חזן: