פייסבוק
פייסבוקצילום: אייסטוק

טעות בתוכנה גרמה לסיכון חייהם של אלף עובדי הרשת החברתית פייסבוק, כאשר לפחות במקרה אחד נאלץ עובד לחיות בסתר עד היום.

ה"באג" בתוכנה גרם לכך שפרטיהם האישיים של מעל אלף מנהלי תוכן של פייסבוק, שהיו אחראים על איתור ומחיקת חשבונות של טרוריסטים או מעודדי טרור, נחשפה בפומבי.

ה"גארדיאן" הבריטי מדווח כי כתוצאה מהכשל בתוכנה הופיעו הפרופילים האישיים של מנהלי התוכן ביומן הפעילות של קבוצות פייסבוק שנסגרו בגלל עידוד לטרור או פעילות המנוגדת לחוקי הרשת החברתית כגון עידוד למעשי אונס או פשע.

מתוך אלף העובדים שזהותם נחשפה כתוצאה מהכשל בתוכנה, 40 מהם עבדו ביחידה של פייסבוק ללוחמה בטרור באירלנד. שישה מהם הושמו תחת שמירה לאחר שזהותם נחשפה בפני טרוריסטים פוטנציאליים שאת חשבונותיהם הם מחקו מהרשת החברתית.

אחד מהם, אזרח אירלנד יליד עיראק בשנות העשרים לחייו, סיפר כי נאלץ להימלט מאירלנד ולהסתתר לאחר שלפחות שבעה בני אדם שהיו חשודים בטרור וניהלו חשבון פייסבוק אותו הוא חסם, גילו את פרטיו האישיים עקב הכשל בתוכנה ואיימו על חייו.

בראיון ל"גארדיאן" סיפר מנהל התוכן של פייסבוק, שהיגר למדינה מעיראק כילד, כי הוא חי במסתור עד היום וחושש לחייו וחיי משפחתו לאחר שפרטיו נחשפו בידי אנשים שניהלו חשבונות פייסבוק המקושרים לדעאש ולחיזבאללה. "זה היה מסוכן מדי להישאר באירלנד. הסיבה היחידה שהגענו לאירלנד הייתה להימלט מהטרור והסכנות. העונש של דעאש לאדם שעבד ביחידה נגד הטרור הוא עריפת ראש, וכל מה שהם צריכים לעשות הוא לדווח עליי לאדם קיצוני המתגורר באירלנד" סיפר מנהל התוכן המפוחד.

פייסבוק אישרה את הפרטים ואמרה כי היא פועלת למנוע כשלים דומים בעתיד, שעלולים להעמיד את חיי עובדיה בסכנה. "אנו דואגים מאוד לשמור על כל מי שעובד עבור פייסבוק בטוח. ברגע שלמדנו על המקרה, תיקנו אותו ופתחנו בחקירה מקיפה על מנת ללמוד ככל האפשר על שהתרחש", סיפר דובר פייסבוק.