קרן מרציאנו ויונה ליבזון
קרן מרציאנו ויונה ליבזוןצילום: פלאש 90

למרות מכבש לחצים שהפעילו בימים האחרונים ארגוני הנשים, הדיון בהצעת חוק לאיזוק אלקטרוני של מי שהפרו צווי הרחקה נדחה בשלושה שבועות.

ייתכן שהדחייה קשורה בכך שלעיניו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הובא הדיווח בערוץ 7, בו הראינו כי עתונאיות וארגוני נשים מלעיטים אותו במידע שקרי לגבי רציחות נשים במטרה ליצור אווירת היסטריה.

בפרסומים של עתונאיות פמיניסטיות לקראת הדיון בוועדת השרים אתמול, נאמר שהשר ארדן יגיש גירסה משלו לחוק, וכי זו תידון ביחד עם הצעת חוק פרטית של ח"כ עליזה לביא ואחרים, אך ככל הנראה, הדבר לא אירע. מסיכום ישיבת ועדת השרים לחקיקה עולה שהוועדה דנה רק בהצעת חוק פרטית של ח"כ עליזה לביא ואחרים בנושא.

לאחר רצף של ארבעה מקרי רצח נשים בשבוע האחרון סברו ארגוני הנשים כי זהו זמן טוב להעלות בוועדת שרים את החוק, שממתין לחקיקה מאז השנה שעברה. הארגונים העלו מסע פרסום מתוזמר ועשו שימוש בעתונאיות מטעמן בכדי ליצור אווירת היסטריה, ולנפח את מספר מקרי הרצח.

איך הגיעו משש ל-17? ערוץ 2, שיחת היום, 15.7.17
איך הגיעו משש ל-17? ערוץ 2, שיחת היום, 15.7.17צילום: א.

למרות שרק לגבי אחד ממקרי הרצח ישנה ודאות שמדובר ברצח ע"י בן זוג (אחד היה מקרה של רצח על רקע כבוד המשפחה ביוזמת ההורים, אחד היה כנראה התאבדות משותפת של זוג קשישים ולגבי השלישי לא ברור אם היתה התאבדות משותפת או רצח והתאבדות), העתונאיות וחברות הכנסת טענו שוב ושוב שנרצחו ארבע נשים במהלך שבוע אחד ע"י בני זוג, וכי 14 או 17 נשים נרצחו מתחילת השנה ע"י בני זוג.

ערוץ 7 ביקש אתמול (ראשון) מהמשטרה את הנתונים הרשמיים לגבי רצח נשים ע"י בני זוג מתחילת 2017, וכפי שניתן לראות – תשובת הדוברות היתה שש.

מייל ממשטרת ישראל
מייל ממשטרת ישראלצילום: גיל רונן

לדברי המשטרה, בנוסף לנשים שנרצחו ע"י גברים, היה גם גבר אחד שנרצח ע"י אישה.

נציין כי הוויכוח לגבי המספרים אינו בגדר התקטננות, משום שההבדל בין מספרים גבוהים למספרים נמוכים יותר הוא שקובע אם תהיה אווירת היסטריה, המונעת דיון ענייני, או אווירה שקולה יותר. לכן כל כך חשוב לפמיניסטיות הקיצוניות לנפח את המספרים של הנשים שנרצחות, ולטעון כי יש גם מאות אלפי נשים מוכות. לגבי הטענה האחרונה התברר לפני שלושה חודשים, בדיון בוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת בראשות ח"כ מיקי זוהר, כי מדובר במספרים מופרכים לחלוטין.

בשבוע הראשון של חודש יולי צפויה הוועדה בראשות ח"כ זוהר לדון בשאלת השימוש הטקטי בתלונות השווא בין גברים ונשים. ארגוני אבות גרושים וארגונים פרו-משפחתיים טוענים שאין להחמיר את הענישה נגד חשודים באלימות בלי לדון במקביל בשימוש לרעה בתלונות השווא.

ארגונים פמיניסטיים קיצוניים ונשות אקדמיה מכחישים לאורך השנים כי קיימת כלל בעיה של תלונות שווא ומגבים את הטענה בציטוט ממחקרים אקדמיים, שמתברר כי גם הם לא קיימים.

הכותב מכהן גם כיו"ר תנועת המשפחה