קרויף. יריבה קלה
קרויף. יריבה קלהצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

המטרה: לתקן את הרושם הרע באירופה. מכבי ת"א הוגרלה היום (שני) מול KF טיראנה האלבנית במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.

התל אביבים שהיו מדורגים במקום הראשון מבין כל 100 המשתתפות בסיבוב הראשון עם 23.375 נקודות, יפגשו את הקבוצה האלבנית שירדה אל ליגת המשנה במדינה אך סיימה את העונה עם הגביע.

מכיוון שלא זכתה בגביע המדינה, תחל סגנית האלופה מתל אביב את דרכה בזירה האירופית כבר ביום חמישי הקרוב, כשהמשחק הראשון בין השתיים יהיה כבר ב-29 ביוני, אותו יארחו התל אביבים במשחקו הראשון של ג'ורדי קרויף כמאמן הצהובים בפעם הראשונה תחת הסכמתו.

הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן באלבניה, ב-6 ביולי, כשמכבי ת"א שסיימה את העונה ללא אף תואר רוצה להתחיל ברגל ימין את הופעתה בזירה האירופית, בו תהיה מדורגת עד שלב הבתים אם תצליח להגיע אליו.

טיראנה נחשבת לקבוצה המעוטרת ביותר בתולדות הכדורגל האלבני, עם לא פחות מ-50 תארים בהם 24 אליפויות, וירידתה אל הליגה השניה העונה מהווה רעידת אדמה באלבניה, בדומה לירידתה של הפועל תל אביב מליגת העל הישראלית העונה.

אצטדיונה הביתי של הקבוצה האלבנית מונה כ-9,600 מושבים, כשאת הקבוצה מאמן שחקן העבר הברזילאי זה מריה, ששיחק בין היתר בפארמה ובאינטר האיטלקיות ורשם 25 הופעות בנבחרת ברזיל.