טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

סגן-אלוף רעות רטיג וייס מונתה היום (ראשון) למפקדת יחידת ''רוכב שמיים'', יחידת כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיל התותחנים.

רטיג וייס מונתה לתפקיד לאחר שמילאה שורת תפקידים שונים במערך הלוחמה של חיל התותחנים. הטקס נערך בבסיס יחידת רוכב שמיים במחנה רמון, בראשות קצין תותחנים ראשי תת-אלוף אלון קלוס.

מפקד יחידת רוכב שמיים היוצא, סא״ל רן אשכנזי, אמר כי ״היום, אחרי תקופה משמעותית זו בחיי אני יכול להגיד בפה מלא שהצלחנו. עמדנו במשימות המבצעיות שהוטלו עלינו, גדלנו בכ-30 אחוז בהיקפי הפעילות שלנו, ביצענו משימות עם כלל מפעילי הכח העוסקים בהגנה על המדינה, ופיתחנו תחומים חדשים ומורכבים.

''קלטנו והטמענו גרסאות מתקדמות של מערכות רוכב שמיים, ומעל הכל ביססנו וחיזקנו את התשתית האנושית שלנו. רעות, אני מוסר לך היום את הפלא שנקרא יחידת רוכב שמיים, פלא זה לא מובן וכנראה שלא יובן למי שלא תהיה לו הזכות להיות חלק ממנו. אני בטוח שתצליחי באתגר״, הוסיף אשכנזי.

המפקדת הנכנסת, סא״ל רטיג וייס, אמרה כי ״לפני כמעט 7 שנים זכיתי להיות נוכחת בטקס הקמת יחידת רוכב שמיים, לא דמיינתי בחלומותיי הגדולים ביותר שיום יבוא ואעמוד בראשה. חשוב לי לציין שאני רואה בכך זכות יוצאת דופן ושליחות אדירה. ההצלחות של כל אחד מכם היא זו שנותנת מעמד של הצלחה ליחידה כולה.

''יחידת רוכב שמיים עומדת בפני תקופה מאתגרת בה תידרש להוביל את כל יכולותיה ולהצטיין בהן, במוכנות למלחמה, באימונים, במשימות השגרה ובקליטת יכולות חדשות שישנו את עתידו של המרחב האווירי-יבשתי. בטוחה אני כי יחד נוכל לכל אתגר ונעמוד בו, גאה אני להצטרף היום למשפחת רוכב שמיים״.