השר אלקין: ליברמן להוט להגדיל את קלקיליהחזקי ברוך

חבר הקבינט המדיני-בטחוני השר זאב אלקין מותח ביקורת חריפה על הניסיונות למנוע דיון נוסף בקבינט על אישור התוכניות להגדיל את שטח העיר קלקיליה באופן משמעותי.

״אני יכול להגיד בוודאות מוחלטת שהקבינט מעולם לא אישר תוכנית בנייה של 14 אלף יחידות דיור בקלקיליה. באותו דיון הייתי בחו"ל אבל התעדכנתי מיד בתום הישיבה. עכשיו שהנושא צף מחדש בדקתי את הפרוטוקולים ואין שום דבר כזה. מי שלא יהיה אחראי לזה, מתאם פעולות בשטחים או שר הביטחון, זה פשוט קידום שלא נכון. זה מעשה הזוי", אומר השר אלקין לערוץ 7.

ליברמן אומר שלא מעניין אותו אם תעשו עוד דיון מי שמחליט בסוף זה שר הביטחון.

"מי שמנחה את שר הביטחון זה הקבינט. זה נכון שקידום תוכניות בנייה בשטח C מתבצע על ידי המנהל האזרחי, אך לא ברור לי למה ליברמן להוט להקים תוכנית חסרת תקדים ולהקים עיר פלסטינית גדולה על כביש 6. סוגיית מדיניות בסדר גודל כזה צריכה לבוא לקבינט. או שמישהו פה טעה או שמישהו פה מטעה".

אלקין מתייחס גם לכינוס הראשון בכנסת שעסק היום (שני) בחוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון. "זה חוק נכון. יזמתי אותו בכנסת הקודמת עם חברת הכנסת אורית סטרוק ואני מאוד שמח שחברי הכנסת מועלם וביטן לקחו על עצמם את ההובלה. ההתנתקות הייתה איוולת ובוודאי שהתנתקות מצפון השומרון שאסרו על יהודים להיכנס לשם - ואסור שזה יימשך. יהיה צדק היסטורי למחוק חלק מהעוול הזה מספר החוקים של מדינת ישראל".

לדעתך זה זמן נכון לבנות מחדש את היישובים בצפון השומרון?

"קודם כל בוא נמחק את החוק הקיים, כדי שתהיה אפשרות לשהות חופשית של יהודים שם וייפסקו משחקי העכבר והחתול מול הצבא. אני מאמין שהנתיישבות צריכה לחזור לשם, כמו לכל מקום בארץ ישראל".

איך אפשר לדבר על חידוש התיישבות בצפון השומרון כאשר ישנה הקפאה ביהודה ושומרון ?

"יש בנייה בשאר התיישבות, אבל זה לא מספיק. צריך לחשוב בגדול. לקדם ריבונות וביטול ההתנתקות מצד אחד, ובמקביל צריך להיאבק על הגדלה משמעותית של בנייה מעבר למה שניתן".