הרב קרליץ
הרב קרליץצילום: פלאש 90

בית דין צדק בני ברק שבנשיאות הרב ניסים קרליץ קרא לקהילות החרדיות בלונדון ומנצ'סטר להדיח את הרב יוסף דוויק מתפקידו כמנהיג קהילה. הרב דוויק נחשב לרב הספרדי הבכיר בבריטניה.

"הוא מנהיג קהילה נכבדה" נכתב על הרב דוויק, שהוסמך לרבנות על ידי הרב עובדיה יוסף זצ"ל, "אולם דיבוריו עומדים בסתירה לעיקרי הדת והאמונה בתורה שבכתב ובעל פה". בית הדין קובע למרות התנצלותו של הרב דוויק והבהרותיו, כי "אין בהם תיקון לאשר כבר עיוות".

"לאחר שביררנו הדבר ושמענו הקלטות ועדויות, הננו להודיעכם כי ברור שאין שום אפשרות שישמש כרב ומנהיג ומשפיע בשום קהילה בישראל, ועל כל אחד לפעול לבטל את השפעתו הרעה ושח"ו לא יפלו ברשותו נפשות מאחינו", קבע בית הדין.

הרב דוויק הודיע בשבוע שעבר כי השעה עצמו מהפעילות היומיומית של ניהול בית הדין הספרדי הבכיר בבריטניה, נוכח הזעם על דבריו, כי קבלת ההומוסקסואליות ע"י החברה היא "התפתחות פנטסטית" משום שפתחה את הדלת לחברה יותר אוהבת.

נשיא קהילת S&P, סבח זוביידה, אמר כי הרב דוויק ממשיך ליהנות מ"תמיכה מלאה" בקרב הנהלת בית הכנסת וחבריו. לדבריו, הרבה מהביקורת מבוססת על אי הבנות, "שחלקן מכוונות וחלקן אינן מכוונות". עם זאת, אמר, הוא מקבל שחלק מהביקורת מוצדקת וכי נדרש בירור מול העולם הרבני הרחב יותר.

אחת הדמויות המשפיעות ביותר בקהילה האורתודוקסית בבריטניה, הרב שרגא פייבל צימרמן מגייטסהד, אמר בהודעה לרבנים כי דוויק "אינו ראוי לשמש כרב", וכי אינו מוסמך לפסוק הלכה משום שהוא סובל מ"ידע מוגבל, יכולות ניתוח הלכתי חלשות, והיעדר הכשרה".

הרב דוויק הוסמך כרב ע"י הרב עובדיה יוסף זצ"ל והוא נשוי לאחת מנכדותיו.

הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, מתח ביקורת חריפה על הרב דוויק. "נשתוממתי ותרגז בטני על דברי הבל ואפיקורסות שנאמרו כלפי יסודות אמונתנו בתורתנו,ישתקע הדבר ולא ייאמר", כתב הראשון לציון באיגרת לרבנים בניו יורק.