אימון לוחמי כפיר
אימון לוחמי כפירצילום: נתי שוחט, פלאש 90

זהו סיפורו של רב"ט א', בחור חרדי מירושלים, שבשנות לימודיו בישיבה הפגין נגד גיוס בחורי ישיבות לצה"ל אך מצא עצמו כעבור שלוש שנים מסיים את מסלול ההכשרה בחטיבת כפיר.

"לפני שלוש שנים, לא יכולתי אפילו לדמיין שאהיה במקום שאני נמצא בו עכשיו", סיפר רב"ט א', שסיים בשבוע שעבר את מסלול ההכשרה הארוך בחטיבת כפיר. בתום מסע מתיש הוא זכה עם חבריו לגדוד החרדי "נצח יהודה" בכומתה המנומרת הנכספת.

א' גדל כחרדי במשפחת אומנה בירושלים לאחר שהוריו התגרשו. בראיון לעיתון 'במחנה' הוא סיפר: "ערב אחד, יצאתי עם חבריי להפגין נגד גיוס חרדים לשירות בצה"ל. לא הייתה סיבה ממשית להשתתפותי בהפגנה. זה היה מבחינתנו כמו אירוע חברתי, והרגשנו שעלינו לקחת חלק במאבקים המשותפים של המגזר החרדי".

בשלב מסוים הוא נעצר על השתוללות והפרת סדר. "מי שעצר אותי אמר לי שהוא רואה שעל אף שאני מסתובב בהפגנות ועושה שטויות, הוא מזהה שיש לי אש בעיניים ושעליי לקום ולעשות איתה דברים מהותיים וחשובים יותר", נזכר רב"ט א'. כשנכנס למעצר בית עמדו בפניו שתי אפשרויות - להמשיך את המעצר כרגיל, או להיענות לאפשרות השנייה - להשלים בגרויות וללכת למכינת ''בני בינה".

"במהלך ימי המעצר יצא לי לשבת לבדי ולחשוב מה אני רוצה לעשות עם עצמי ולאן אני רוצה להתקדם. לאחר ששוחררתי למעצר בית החלטתי בצעד אמיץ וחסר תקדים ללכת על האפשרות השנייה, ולהתחיל בהשלמת בגרויות והכנה לקראת שירות צבאי במכינה הקדם צבאית 'בני בינה'. אחרי חודשיים בבית, באתי להוריי והודעתי להם שאני רוצה להתגייס לצה"ל".

משפחתו לא אהבה את הצעד שחולל בחייו. "אבא קיבל את ההחלטה בצורה קשה והתנגד לה", הוא משתף. "לאחר זמן מה דיברנו והוא אמר שהוא יודע שאינו יכול להתערב בהחלטות שאני מבצע בחיי, והוא ימשיך לשמור איתי על קשר. היום אנחנו מדברים, אבל הוא עדיין מתנגד באופן נחרץ לשירות הצבאי שלי, ומבקש ממני לעתים קרובות לעזוב".

א' חש גאווה בשירות הצבאי. "אני גאה בדרך שלי ושלם ב-100% עם ההחלטה להתגייס. אני שמח לראות איך המטרות והיעדים שלי מתממשים לנגד עיניי. ככל שהתקדם השירות דאגתי לסמן וי ועוד וי על רשימת השאיפות שלי. הפכתי ל'נגביסט', וכעת אני יוצא לקורס מ"כים", הוא מספר בחיוך. "היעד המרכזי מבחינתי הוא לצאת לקורס קצינים, הצעד הראשון בדרך לחלום שלי – קריירה צבאית".

"הצבא", סיכם רב"ט א', "נותן לי תחושת סיפוק וגאווה וכוחות שלא חשבתי שקיימים בי. מבחינתי, צה"ל הוא המקום בו אני מגן על הבית שלי ונותן את המרב שבי".