ליברמן עם אלמנתו של אלי כהן
ליברמן עם אלמנתו של אלי כהןצילום: דנה שרגא/משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף הערב (שלישי) בטקס הזיכרון למרגל המוסד אלי כהן שהוצא להורג בסוריה.

"שמו של אלי כהן הגיע לַמרחקים, ועד היום – חמישים ושתיים שנים אחרי שהועלה לגרדום – הוא נחשב, לא רק אצלנו אלא בעולם כולו, לאחד מסוכני הביון הגדולים של כל הזמנים", אמר ליברמן.

לדבריו, "המידע האיכותי הרב שהעביר היה בעל ערך משמעותי מאוד לבניית מפת המודיעין ולהבנת הכוחות העומדים מולנו. גם היום, במבט לאחור, אפשר לשבח את תרומתו הייחודית והמכרעת לבניין תמונת המודיעין הנכונה והמדויקת".

"גם חמישים ושתיים שנים אחרי מותו מרחף צילו על פניהם של אויבי ישראל, שיודעים כמה אנחנו – בעבודה מעמיקה ויצירתית מאוד של מערך המודיעין כולו – שומעים ורואים ומוכנים לעמוד מול האיומים נגדנו", ציין ליברמן.

"בפירוש, כולנו חייבים לאלי - גם היום – נתח משמעותי מביטחוננו", קבע שר הביטחון, "מדינת ישראל, עם ישראל וממשלת ישראל לא ויתרו על המאמצים להביא את אלי לקבורה בישראל. מידי יום ביומו ישנם מי שקמים כל בוקר חושבים ופועלים להשבתו של אלי ושל כל חיילנו הנעדרים והאזרחים הנמצאים בשבי האויב".

"לאורך כל השנים מהיום בו הועלה אלי לגרדום ועד היום, פועלים במוסד ובמשרד הביטחון בשיתוף פעולה מלא עם בני המשפחה. אני רוצה לחזק אתכם היום ולומר לכם לא לאבד תקווה. אני מאמין שיום יבוא שבו נביא את אלי למנוחת עולמים בישראל", חתם ליברמן.