דיון סוער התפתח היום (רביעי) במליאת הכנסת, על ההצעה של חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ''המצור המתמשך והמשבר ההומניטרי בעזה".

ח"כ זועבי קראה אל מול צעקות חברי הכנסת "אתם כובשים לפי הדין הבינלאומי. אתם לא תגידו לפלסטינים את מי לבחור, אתם לא תבחרו את המנהיגים של העם הפלסטיני".

במענה לקריאות על כך שהיא תומכת בטרור אמרה זועבי, "החובה המוסרית של המדוכא היא להיאבק נגד המדכא".

"מי ששם מצור על עזה הוא טרוריסט. הכיבוש הוא הטרור האמיתי, מי שהרג חמש מאות ילדים הוא הטרוריסט. אתם מפסיקים את החשמל לבתי חולים, אתם מפסיקים חשמל וגורמים לזיהום, 95 אחוז מהמים (בעזה - ח.ב.) הם מזוהמים".

ח"כ זועבי הוסיפה וטענה, "אין שום פתרון צבאי לכיבוש. יש רק פתרון אחד, סיום הכיבוש, סיום המצור. לא משנה עד כמה כוחנות תפעילו מול העם הפלסטיני. אתם כובשים – זה יסתיים''.

שר התיירות יריב לוין ביקש לפתוח בדברי תודה. ''להודות לשופטי בית המשפט העליון, הנשיאה נאור וחברי ההרכב שהפכו את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את חברת הכנסת זועבי, הצלחתם להכניס את תומכת הטרור בדיבור ובמעשה''.

לוין תקף את שופטי בג"ץ, ''אפשרתם לה להגיד את השקרים האלה שבאף פרלמנט של אף מדינה לא היו מאפשרים להגיד. אלו דברים שאומרים מי שבוגדים במדינתם, אין להם מקום בפרלמנט, הם רשומים בספר הזהב של שופטי העליון שאפשרו את השערורייה הזו.

''אולי אתן שיעור קטן בקוראן, המאמין מבקש בקשה אחת, הנחה אותנו בדרך הישר, לא בדרכם של החוטאים, לא בדרכם של אלו שכעסם של אללה עליהם. ח"כ זועבי, תמיכה בטרור במי שיורה על גני ילדים, במי שהורג בבני עמו היא הליכה בדרך הישר.

''השנאה שלך למדינת ישראל, המדינה שבזכותה יש לך ביטחון וחשמל ודרכון דיפלומטי, השנאה מעבירה אותך על דעתך שאת מפנה גב לסבל לא רק של אזרחי ישראל, אל גם לשל אלו שאת מתיימרת להגן עליהם, תושבים הנאנקים תחת שלטון טרור המנצל את הילדים והופך את מוסדות הבריאות והחינוך כמגן אנושי לטרוריסטים''.

השר סיכם ואמר כי ''למרות הטרור, למרות האופן שבו פועל שלטון החמאס שהפך את רצועת עזה למרכז טרור עולמי, מדינת ישראל פועלת בצורה הומניטרית, כל יום עוברים כאלף משאיות של ציוד ומזון, מבוצעים פרויקטים בתחום האנרגיה והמים. אנחנו מסייעים בכל דבר שייצור תעסוקה.

''הגיע הזמן שאנשים מסוגה של חברת כנסת חנין זועבי לא יישבו בכנסת ישראל", אמר לוין ופנה לחברת הכנסת הערבייה: ''אם הייתה לך יושרה היית מוותרת על האזרחות הישראלית, אני מקווה שיבוא שיום ובית משפט יאפשר את שלילת האזרחות הזו''.