איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: אלירן אהרון

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערר המשטרה וקבע כי אחד מנערי הגבעות הבולטים שהורחק מיהודה ושומרון לא ישהה במעצר בית עד תום ההליכים.

לפני כעשרה ימים נעצר הפעיל בפשיטת המשטרה על דירה בירושלים, שבה התגוררו מספר נערי גבעות. הוא נעצר בחשד שהפר את הצו שאסר עליו להיפגש עם נערים אחרים.

כבר בתחילה הורה בית משפט השלום בירושלים על מעצרו למשך יומיים ואילו ערר שהגיש הנער באמצעות פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר התקבל והוא שוחרר למעצר בית.

המשטרה נקטה בהליך בזק והגישה כתב אישום נגד הנער וביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

בדיון שהתקיים בתחילת השבוע דחה השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים את בקשת המשטרה וקיבל את טענות עו"ד בן גביר כי ניתן להסתפק בהרחקה בלבד.

במשטרה לא אמרו נואש וערערו לבית המשפט המחוזי בטענה כי נגד הצעיר קיים צו מאסר על תנאי בעבירה זהה. היום, כאמור, דחה השופט דניאל טפרברג גם את הערר הזה וקבע כי אכן ניתן להסתפק בהרחקה בלבד.

השופט כתב בהחלטתו כי "אין עונשין אלא אם כן מזהירים", ועל כן הוא מקבל את עמדת בית משפט השלום כי המקרה אינו מצדיק הטלת מגבלות כה חמורות כפי שהתבקשו.

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של הצעיר, מסר בתגובה "אני שמח שבתי המשפט לא נענים לבקשות ההזויות של המשטרה וחבל שהמשטרה פעם אחר פעם לא מקבלת עליה את הדין ומנסה את מזלה. חבל שהמשטרה מבזבזת זמן שיפוטי יקר על מנת להתעלל בנערי הגבעות".